مگ بلاگ

ایلان ماسک از OpenAI و مدیرعامل سام آلتمن به دلیل ارتباط با مایکروسافت شکایت کرد

ایلان ماسک از OpenAI و مدیرعامل سام آلتمن به دلیل ارتباط با مایکروسافت شکایت کرد

در این دادخواست ادعا شده است که انتشار GPT-4 شاهدی بر تغییر آشکار در اهداف OpenAI است. پیش از این، فناوری OpenAI منبع باز بود و عموم مردم به آنچه در حال رخ دادن بود متصل بودند. اما GPT-4 که ​​سال گذشته راه اندازی شد، در طول توسعه مخفی نگه داشته شد. این دادخواست ادعا می کند که محرمانه بودن “بر اساس ملاحظات تجاری انجام شده است، نه ایمنی”.

حادثه دیگری که در این شکایت برجسته شد، اخراج آلتمن و استخدام مجدد او در OpenAI توسط هیئت مدیره بود. CNN ادعا می کند که کارشناسان صنعت استخدام مجدد را حرکتی مناسب برای تجاری سازی AGI می دانستند. این شکایت ادعا می‌کند که خرابکاری با آلتمن کنترل مایکروسافت بر شرکت را نشان می‌دهد و خاطرنشان می‌کند که «مردم هنوز در مورد اینکه «فرایند بررسی مشورتی» هیئت مدیره دقیقاً چه چیزی را فاش کرد» که منجر به اخراج آلتمن شد، در تاریکی هستند.

OpenAI ارزش 90 میلیارد دلاری را جمع آوری کرده است زیرا آلتمن، براکمن و دانشمند ارشد ایلیا سوتسکور در سال 2019 OpenAI LP انتفاعی را در داخل شرکت راه اندازی کردند. این یک سال پس از خروج ماسک از هیئت مدیره OpenAI بود. از زمان خروج او، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس درباره تهدید احتمالی AGI برای بشریت بسیار پر سر و صدا بوده اند. او حتی گفته است که می تواند خطرناک تر از سلاح هسته ای باشد.

این دادخواست ادعا می کند که “در جایی که برخی مانند آقای ماسک تهدیدی وجودی در AGI می بینند، برخی دیگر AGI را منبع سود و قدرت می دانند.” نه OpenAI و نه مایکروسافت تا کنون به طور علنی به این شکایت رسیدگی نکرده اند.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید