مگ بلاگ

این سیستم دوربین جدید به شما امکان می دهد دنیا را از دید حیوانات ببینید

این سیستم دوربین جدید به شما امکان می دهد دنیا را از دید حیوانات ببینید

سیستم جدید محققان بر اساس مفاهیم موجود در عکاسی چندطیفی ساخته شده است که از عکس‌های گرفته شده در نقاط مختلف طیف نور مرئی برای ایجاد کانال‌های رنگی منحصربه‌فرد استفاده می‌کند. دوربین خانگی آنها فیلم را از طریق چهار کانال رنگی: قرمز، آبی، سبز و اشعه ماوراء بنفش ضبط می کند، سپس آنها را به “واحدهای ادراکی” حیوانات خاص یا نحوه درک آن حیوانات از نور و رنگ پردازش می کند.

این مقاله شامل انواع فیلم‌های ویدئویی است که توانایی دوربین را در ضبط و تکثیر فیلم نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که دنیا برای پرندگان و زنبورها چگونه به نظر می‌رسد. یک ویدیو نشان می دهد که انسان از طریق چشمان زنبور عسل از ضد آفتاب برای خود استفاده می کند. آنچه در چشمان ما کاملاً سفید به نظر می رسد به دلیل نحوه درک چشمان زنبور از نور UV به رنگ نارنجی روشن تبدیل می شود.

به همین ترتیب، ویدئویی از پروانه‌ها روی یک گل، که از چشم یک پرنده مشاهده می‌شود، بر اساس حرکت تغییر رنگ می‌دهد. این به این دلیل است که میزان اشعه ماوراء بنفش درک شده توسط پرنده بسته به بازتاب بال های متحرک پروانه تغییر می کند. علاوه بر این، ویدئویی از نمای پرنده از یک ردیف درخت، چیزی را نشان می‌دهد که معمولاً یک آسمان آبی روشن به عنوان یک سرخابی پر جنب و جوش است که توسط سطح بیشتر نور UV رنگ آمیزی شده است.

از آنجایی که سیستم دوربین با استفاده از قطعات تجاری موجود و نرم افزار منبع باز ساخته شده است، محققان امیدوارند که کشف آنها توسط سایر محققانی که به دنبال تکرار POV های حیوانی بیشتری هستند، تکرار شود.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید