مگ بلاگ

جمینی گوگل ثابت می کند که هوش مصنوعی آماده جایگزینی دستیار هوشمند شما نیست

برخی از گیج‌کننده‌ترین پاسخ‌هایی که از جمینی دریافت کردم، زمانی رخ داد که سعی کردم از سرویس‌های Google که با آن ادغام می‌شود استفاده کنم. با روشن شدن همه برنامه‌های افزودنی در تنظیمات، از او پرسیدم که به کدام محصولات و خدمات Google دسترسی دارد. پاسخ آن یک دروغ آشکار بود، همانطور که ربات چت با اطمینان به من گفت: “من به هیچ اطلاعات کاربر خصوصی یا محصولات Google که نیاز به ورود به سیستم شخصی دارند، دسترسی ندارم.” این چند لحظه پس از بررسی موفقیت آمیز ایمیل های من برای خلاصه کردن صندوق ورودی من بود.

جمینی، مانند هر نسل فعلی هوش مصنوعی دیگری، در واقع نمی داند چه می داند. ممکن است به زبان اول شخص صحبت کند یا سایر نشانه‌های شناختی را نشان دهد، اما صرفاً بر اساس احتمال آماری که آن کلمات با هم معنی دارند، کلمات را یکی پس از دیگری بیرون می‌ریزد. همانطور که دن مک کویلان، فیزیکدان و متخصص هوش مصنوعی در یک پست وبلاگی نوشت: «علیرغم جوجیتسو تکنیکی چشمگیر مدل های ترانسفورماتور و میلیاردها پارامتری که آنها یاد می گیرند، هنوز هم یک بازی حدس محاسباتی است… اگر یک جمله تولید شده برای شما منطقی باشد، خواننده، به این معنی است که مدل ریاضی به اندازه‌ای خوب حدس زده است که بتواند از فیلتر حس‌سازی شما عبور کند.

گوگل جاه طلبی های خود را با جمینی نشان می دهد، اما زمانی که این جاه طلبی ها در برابر صخره های واقعیت قرار می گیرند، بازی منصرف می شود. جمینی با توانمندترین مدل هوش مصنوعی مصرف کننده، نشان می دهد که هوش مصنوعی مصرف کننده هنوز یک محصول آلفای پخته نشده است. مگر اینکه عاشق آزمایش بتا باشید، باید از Gemini – یا هر هوش مصنوعی نسل فعلی دیگر – به عنوان دستیار هوشمند تلفن خود اجتناب کنید.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید