مگ بلاگ

خودروی برقی اپل که مدت ها شایعه شده بود مرده است

خودروی برقی اپل که مدت ها شایعه شده بود مرده است

طبق گزارش‌ها، اپل تقریباً یک دهه پیش کار روی هدف بلندپروازانه خود برای تولید یک خودروی الکتریکی را آغاز کرد. از همان ابتدا، اپل جاه طلبی های بلندی را برای این پروژه در نظر گرفت و ماشین این شرکت را به عنوان یک وسیله نقلیه کاملاً خودمختار تصور کرد که دارای فضای داخلی مجلل شبیه به لیموزین باشد. هدف آشکار اپل این بود که چیزی را ارائه دهد که رقیب واقعی خط تولید قبلی و موجود تسلا باشد، که همچنان محبوب‌ترین برند خودروهای برقی در ایالات متحده و خارج از کشور است.

آنچه همچنین اهداف اپل را در زمینه خودروهای الکتریکی متمایز می‌کرد، برنامه‌اش برای دستیابی به رانندگی خودکار سطح 4 – اساساً یک ماشین کاملاً خودمختار – از همان روز اول بود. این شرکت حتی یک هدف داخلی را برای عرضه این خودرو حداقل تا سال 2026 تعیین کرده است. با این حال، تلاش های اپل از همان ابتدا با چالش هایی روبرو شد و این شرکت در دهه گذشته چندین بار استراتژی و رهبری خود را تغییر داد.

آخرین تأخیر که اخیراً در ژانویه 2024 گزارش شد، مربوط به مشکلاتی بود که اپل در دستیابی به سطح مطلوب رانندگی خودکار با آن مواجه بود. اپل که از این چالش‌ها دلسرد شده بود، مجبور شد انتظارات خود از رانندگی خودکار را به سطح 2+ کاهش دهد، که تقریباً مشابه چیزی است که اکثر خودروهای تسلا به مشتریان ارائه می‌دهند.

گذشته از نرسیدن به سطح مطلوب رانندگی خودکار، مدیران ارشد اپل همچنین نگران این بودند که EV اپل همان سطح حاشیه سودی را که معمولاً در محصولات الکترونیکی مصرفی از آن برخوردار است، ایجاد نمی کند.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید