مگ بلاگ

در اینجا نحوه تبدیل کلمبیا از لباس های ورزشی به فضاپیما آمده است

در اینجا نحوه تبدیل کلمبیا از لباس های ورزشی به فضاپیما آمده است

پس از آغاز هزاره، کلمبیا شروع به بازی با ایده استفاده از فناوری پوشش فضایی در لباس بیرونی خود کرد. فناوری های ناسا راهی برای فیلتر کردن در حوزه تجاری و خانه های مصرف کنندگان دارند و پتوهای فضایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ایده این بود که از همان فناوری استفاده کنیم که گرما را از فضاپیما پرتاب می‌کند، آن را به سمت بیرون بچرخانیم تا با بدن روبرو شویم و از آن برای حفظ گرما استفاده کنیم. این تلاش در نهایت منجر به خط تولید لباس های بیرونی Omni-Heat کلمبیا شد که در سال 2010 شروع به کار کرد.

هاسکل بکهام، معاون نوآوری کلمبیا، به SlashGear گفت: «چیزی که ما بیش از 10 سال در خط تولید داشتیم، در اصل از پتوهای فضایی ناسا استفاده شده در مأموریت های آپولو الهام گرفته شده است. “جزء کلیدی فلز است. فلزات دارای این خاصیت اساسی هستند که گرما را منعکس می کنند. در مورد لباس های بیرونی، شما گرمای بدن خود را منعکس می کنید. در مورد فرودگر، شما گرمای حاصل از خورشید را منعکس می کنید. بنابراین در خدمت همان هدف است.”

کلمبیا ایده انعکاس گرمای تابشی را در نظر گرفت و آن را درون چکمه‌ها، دستکش‌ها، کت‌ها و کلاه‌ها قرار داد. در حالی که اصل زیربنایی صحیح است، تفاوت های بسیار عمده ای بین یک فضاپیما و یک شخص وجود دارد، بنابراین کلمبیا مجبور شد برای توضیح زیست شناسی برخی تنظیمات را در مواد خود انجام دهد.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید