مگ بلاگ

سیتیزن دانشمندان قبل از انجام ناسا یک سیارک نزدیک به زمین را مشاهده کردند: در اینجا چگونه است

سیتیزن دانشمندان قبل از انجام ناسا یک سیارک نزدیک به زمین را مشاهده کردند: در اینجا چگونه است

سیارک 2023 TW به دلیل فاصله اش از زمین قابل توجه است: این سیارک در فاصله 375000 مایلی مدار زمین قرار می گیرد که به آن فاصله رهگیری مداری متوسط ​​می گویند، اما محققان به مردم اطمینان می دهند که هیچ شانسی برای برخورد با زمین وجود ندارد زیرا سیاره چنین نخواهد بود. در آن قسمت از مدارش که سیارک است. مدیر مرکز بررسی آسمان کاتالینا، کارسون فولز، توضیح داد: «متوسط ​​فاصله رهگیری مداری نشان می‌دهد که یک شی چقدر به مدار زمین نزدیک می‌شود. زمانی که سیارک به نقطه‌ای در مدارش نزدیک می‌شود، ممکن است زمین در نزدیکی سیارک نباشد.»

بنابراین این جسم خطری برای سیاره ما نخواهد داشت، اما به دلیل اندازه آن هنوز یک شی جالب برای مطالعه است. با عرض 164 فوت، از نظر اندازه شبیه به شهاب‌هایی است که در گذشته به زمین برخورد کرده‌اند، اما به اندازه‌ای بزرگ نیست که به عنوان یک جرم بالقوه خطرناک در نظر گرفته شود.

فولز می گوید: «برای اینکه یک شی به عنوان یک سیارک بالقوه خطرناک در نظر گرفته شود، هم فاصله و هم اندازه باید در نظر گرفته شود. “این سیارک نیاز فاصله را برآورده می کند، اما نیاز اندازه را برآورده نمی کند.” وقتی سیارک‌ها خیلی به زمین نزدیک می‌شوند، سیارک‌های کوچک‌تر تمایل دارند در جو زمین بسوزند، به همین دلیل است که فقط سیارک‌های بزرگ‌تر خطرناک در نظر گرفته می‌شوند.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید