مگ بلاگ

صدای صورتی چیست و چگونه می تواند به خواب بهتر شما کمک کند؟

صدای صورتی چیست و چگونه می تواند به خواب بهتر شما کمک کند؟

اگرچه نویز صورتی در TikTok ویروسی شده است، اما این فقط یکی دیگر از مدهای رسانه های اجتماعی نیست – شواهد علمی وجود دارد که می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. بر اساس مطالعه ای که در مجله Theoretical Biology منتشر شده است، افراد مورد پژوهشی که در معرض صدای صورتی قرار گرفته بودند، خواب پایدار و آرام تری نسبت به گروه کنترل داشتند. به نظر می رسد نویز صورتی هماهنگ سازی امواج مغزی را بهبود می بخشد، به ویژه امواج مغزی مرتبط با مراحل خواب عمیق، پیچیدگی امواج مغزی را کاهش می دهد و در نتیجه الگوهای خواب پایدارتر و بدون وقفه ایجاد می کند. مطالعه دیگری که در Frontiers in Human Neuroscience منتشر شد، نشان داد که صدای صورتی می‌تواند حافظه را بهبود بخشد و به افراد مسن کمک کند تا عمیق‌تر بخوابند. در حالی که این نتایج امیدوارکننده هستند، مطالعات کوچک بودند و تحقیقات بیشتری برای تعیین تأثیر کامل صدای صورتی بر چرخه خواب مورد نیاز است.

در عمل، نویز صورتی با پوشاندن صداهای پس‌زمینه که ممکن است هنگام تلاش برای خوابیدن یا بیدار کردن شما در طول شب حواس شما را پرت کند، عمل می‌کند. برای مثال، اگر پارس سگ همسایه‌تان یا خروپف همسرتان شما را در شب بیدار نگه می‌دارد، گوش دادن به صدای صورتی می‌تواند به شما کمک کند جلوی این چیزها را بگیرید. به جای اینکه ذهن شما روی صداهای مخرب تمرکز کند، روی زمزمه مداوم صدای صورتی که هنگام خواب پخش می شود تمرکز می کند. با استفاده منظم، حتی ممکن است متوجه شوید که صدای صورتی را با خوابیدن مرتبط می کنید، که می تواند به شما کمک کند آرام شوید و سریعتر بخوابید.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید