مگ بلاگ

موتورسیکلت های هارلی دیویدسون کجا ساخته می شوند و اکنون مالک شرکت کیست؟

موتورسیکلت های هارلی دیویدسون کجا ساخته می شوند و اکنون مالک شرکت کیست؟

در بیشتر تاریخ این شرکت، اکثر موتورسیکلت های هارلی دیویدسون و قطعات آن در ایالات متحده ساخته شده اند. در واقع، چهار کارخانه مستقر در ایالات متحده تا سال 2019 با هزاران کارمند و صدها تامین کننده مواد آمریکایی فعال بودند. اما با افزایش تقاضای جهانی و افزایش هزینه های واردات فولاد در قرن بیست و یکم، یک کارخانه در کانزاس تعطیل شد و کارخانه جدیدی در تایلند راه اندازی شد.

با این حال، اگر هارلی را در ایالات متحده می‌خرید، همچنان می‌توانید اعتماد کنید که در ویسکانسین یا پنسیلوانیا مونتاژ شده است. به این ترتیب، شهرت این شرکت ساخت آمریکا تا به امروز ادامه دارد و سه کارخانه موجود آمریکایی هزاران نفر را استخدام می کنند. چنین میراثی منجر به تولید برخی از موتورسیکلت های هارلی دیویدسون بسیار پرطرفدار و کمیاب شده است، با دوچرخه های بسیاری که هنوز پس از دهه ها پاره می شوند. اما خود قطعات لزوماً در ایالت ها تولید نمی شوند.

ساخت قطعات موتورسیکلت مورد استفاده توسط هارلی دیویدسون در چندین کارخانه واقع در سراسر جهان انجام می شود. تولیدکنندگان قطعات در مکزیک، آلمان، ایتالیا، تایوان و ژاپن وجود دارد. برخی از قطعات هنوز در ایالات متحده ساخته می شوند و با فرکانس کافی برای دریافت برچسب “ساخت آمریکا” در هر هارلی خریداری شده در آمریکا استفاده می شوند. با این حال، با وجود منابع، قطعات و مدل‌های مختلف موتورسیکلت، تقریباً غیرممکن است که منشا دقیق هر موتورسیکلتی را که از خط تولید خارج می‌شود، مشخص کرد.

(تصویر ویژه توسط Ank Kumar از طریق Wikimedia Commons | برش و مقیاس‌بندی شده | CC BY-SA 4.0)

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید