مگ بلاگ

نیکون خرید بزرگ ایالات متحده است

نیکون خرید بزرگ ایالات متحده است

در قلب این تکنیک فشرده‌سازی ویدیوی اختصاصی، یک کدک به نام REDCODE (با فرمت فایل کوتاه شده به صورت R3D) قرار دارد که امکان ضبط ویدیوی RAW بدون اتلاف با وضوح 8K را فراهم می‌کند. این فناوری اختصاصی به فیلم‌های ضبط‌شده در دوربین‌های RED اجازه می‌دهد تا ابعاد بسیار کوچک‌تری داشته باشند، بدون اینکه کیفیت به‌شدت کاهش یابد، و به فیلم‌سازان و فیلمبرداران حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا برای مدت طولانی‌تری بدون توقف فیلم‌برداری کنند.

سال‌هاست که RED حق ثبت اختراع فشرده‌سازی ویدیوهای RAW با وضوح 4K و بالاتر را دارد. این موضوع مبنای شکایتی شد که RED در ماه مه 2022 علیه نیکون تنظیم کرد و در آن ادعا کرد که نیکون هفت حق ثبت اختراع را نقض می کند که جزئیات نحوه فشرده سازی فیلم را به طور مؤثر و بدون ضرر توسط دوربین نشان می دهد. این ادعا عمدتاً در مورد نحوه پردازش دوربین برتر نیکون، Z9 – که به ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز رفته است و اکنون به عنوان بخشی از ماموریت ماه آینده “آرتمیس II” ناسا به سمت ماه می‌رود – ویدیوهای RAW گرفته‌شده با وضوح‌های 4K و 8K را پردازش می‌کند. . با این حال، این دعوی کمتر از یک سال بعد به طور متقابل حل شد.

شایان ذکر است، اپل قبلاً از RED به دلیل ادعای مالکیت حق ثبت اختراع بر روی فشرده سازی 4K RAW شکایت کرده بود و ادعا می کرد که این فناوری جدید نیست و بنابراین غیرقابل ثبت اختراع است. برخلاف نیکون، اپل موفق نشد و به شرکت دوربین برای فرمت مشابه ProRes خود حق امتیاز پرداخت کرد.

نیکون و RED از به اشتراک گذاشتن جزئیات مالی این معامله خودداری کردند اما گفتند که اولی بیش از 200 کارمند شرکت را حفظ خواهد کرد.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید