مگ بلاگ

هر آنچه درباره ابررایانه Dojo تسلا باید بدانید

هر آنچه درباره ابررایانه Dojo تسلا باید بدانید

کابینت‌های دوجو به‌طور یکپارچه به هم متصل می‌شوند تا چیزی را که تسلا شتاب‌دهنده دوجو می‌نامد، یک غول بزرگ که قادر به ارائه قدرت محاسباتی کلاس ExaFLOP است، تشکیل می‌دهد. تیم تسلا در حالی که روی ایجاد سخت‌افزار محاسباتی مقیاس‌پذیر کار می‌کرد، روی این نرم‌افزار نیز کار کرد تا حداکثر استفاده را از قدرت محاسباتی در دسترس داشته باشد و خط لوله آموزشی را که مستلزم استفاده آزادانه از مدل‌های هوش مصنوعی است، بهینه کند.

یکی از مهندسان تسلا در جریان ارائه روز هوش مصنوعی تسلا در سال 2022 گفت: «ما مدل اخیر انتشار پایدار را گرفتیم و آن را در عرض چند دقیقه در Dojo اجرا کردیم. تا پایان سال 2024، این شرکت امیدوار است با Dojo ExaPods از سد محاسباتی 100 ExaFLOP عبور کند.

تسلا می‌گوید که Dojo به سریع‌ترین رایانه آموزشی روی کره زمین تبدیل می‌شود و تقریباً چهار برابر عملکرد خام را با هزینه‌ی یکسان در فاصله پنج برابر کمتر ارائه می‌دهد. علاوه بر این، از جنبه بهره وری انرژی، پیشنهاد می شود که 1.3 برابر خروجی بهبود یافته به ازای هر وات مصرف برق ارائه دهد. در جولای 2023، زمانی که این ابررایانه رسما مونتاژ خود را انجام داد، ماسک اعلام کرد که تسلا یک میلیارد دلار برای پروژه ابررایانه دوجو هزینه خواهد کرد.

در حالی که ظاهراً این شرکت کمی از برنامه توسعه Dojo در واحد پالو آلتو خود عقب مانده است، برنامه هایی برای گسترش ردپای ابر رایانه خود تحت نام تجاری Dojo در نظر گرفته شده است. در ژانویه 2024، فرماندار کتی هوچول اعلام کرد که تسلا نیم میلیارد دلار برای ساختن یک Dojo Exapod دیگر در بوفالو جنوبی در کارخانه بزرگ RiverBend خود در طول پنج سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید