مگ بلاگ

چرا زمان صفحه نمایش ممکن است به رشد نوزادان آسیب برساند؟

چرا زمان صفحه نمایش ممکن است به رشد نوزادان آسیب برساند؟

این تیم دریافت که در کودکانی که چهار ساعت یا بیشتر در معرض نمایشگر بودند، تأخیر در رشد مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله آن‌ها را در سنین دو و چهار سالگی تحت تأثیر قرار می‌دهد. در کل، تیم استنباط کرد که در سن 2 سالگی، تأخیر بر ارتباطات (5.1٪)، مهارت های حرکتی درشت (5.6٪)، حرکت ظریف (4.5٪)، حل مسئله (4.2٪) و مهارت های اجتماعی و فردی تأثیر می گذارد. (5.5 درصد). اثرات مشابهی در سن چهار سالگی مشاهده شد، اما به بزرگی کمتر.

علاوه بر این، به نظر می رسد که اثرات در برخی مناطق با گذشت زمان از بین می روند. این مقاله می‌گوید: «زمان صفحه نمایش برای کودکان ۱ ساله با حوزه‌های حرکتی ظریف و مهارت‌های فردی و اجتماعی در ۲ سالگی مرتبط بود؛ اما این ارتباط در ۴ سالگی تأیید نشد». با این حال، این مطالعه توانست ارتباط دوز-پاسخ بین قرار گرفتن در معرض نمایشگر در یک سالگی و ارتباط آن با تاخیر رشد در سنین دو و چهار سالگی را تایید کند.

تحقیقات منتشر شده در مجله توسعه شناختی همچنین اشاره می‌کند که استفاده بیش از حد از صفحه نمایش مانع از رشد کودک می‌شود و می‌افزاید که «برنامه‌هایی که هدف آنها کودکان خردسال است باید با توانایی‌های شناختی کودک تطبیق داده شود و استفاده مشترک والدین کودک و کودک را تشویق کند». مطالعه دیگری که توسط کارشناسان دانشگاه کلگری کانادا انجام شد، حدس زد که کودکانی که در دو سال اول زندگی خود در معرض نمایشگرها قرار می‌گیرند، تا زمانی که به سه سالگی می‌رسند، در تست‌های رشد بدتر عمل می‌کنند.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید