مگ بلاگ

چرا ناسا عمدا فضاپیمای خود را آتش زد؟

چرا ناسا عمدا فضاپیمای خود را آتش زد؟

آزمایش اخیر Saffire-VI در آگوست 2023 به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد و همراه با محموله‌های دیگر با فضاپیمای نورثروپ گرومن Cygnus سفر کرد. فضاپیما و آزمایش تا ژانویه 2024 در ایستگاه فضایی بین المللی باقی ماندند، زمانی که فضاپیما آماده بازگشایی شد. این فضاپیماهای باری برای ورود مجدد طراحی نشده اند، بنابراین پس از اتمام کارشان به زمین باز نمی گردند. در عوض، آنها در جو زمین می سوزند.

گاهی اوقات خدمه ISS این فضاپیماهای باری را با زباله هایی پر می کنند که از شر آنها خلاص می شوند، اما در این مورد، ناسا تصمیم گرفت یک بار دیگر از فضاپیما با اجرای آزمایش Saffire روی آن استفاده کند. آن‌ها منتظر می‌مانند تا فضاپیمای باری به‌خوبی از ایستگاه فضایی بین‌المللی دور شود، سپس از راه دور نمونه‌های داخل آن را آتش زدند. این تحقیق برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آتش برای کمک به ایجاد لباس های فضایی و فضاپیماهای بهتر برای ایمن تر کردن آنها طراحی شده است.

“چقدر آتش سوزی لازم است تا اوضاع برای خدمه بد شود؟” دیوید اوربان، محقق اصلی در وبلاگ ناسا گفت. این نوع کار برای هر ساختار مسکونی دیگری در اینجا روی زمین – ساختمان‌ها، هواپیماها، قطارها، اتومبیل‌ها، معادن، زیردریایی‌ها، کشتی‌ها- انجام می‌شود، اما ما تا قبل از Saffire این تحقیق را برای فضاپیما انجام نداده بودیم.

آزمایش های قبلی Saffire شامل سوزاندن نمونه هایی مانند کامپوزیت پنبه و فایبرگلاس یا نوعی شیشه اکریلیک بود که برای پنجره های فضاپیما استفاده می شود. اما Saffire-VI متفاوت بود زیرا در محیطی با اکسیژن بالاتر و فشار کمتر رخ داد و شبیه سازی فضاپیمای سرنشین دار بود.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید