مگ بلاگ

چگونه بررسی کنیم که آیا موتور شما می تواند از یک توربو استفاده کند؟

اطلاعات نسبتاً خوبی در پشت نحوه انجام توربوشارژرهای موتور (فشار هوا، تراکم، راندمان سوزاندن سوخت و غیره) وجود دارد، اما اساساً قدرت موتور را حدود 30 تا 40 درصد بهبود می بخشد. این یک افزودنی نسبتاً رایج برای افرادی است که می‌خواهند بدون نیاز به تعویض خود موتور، از عملکرد خودروی خود بهره بیشتری ببرند.

برخی از خودروهای مدرن در حال حاضر دارای یک توربوشارژر هستند، که نصب آن را تا حدودی غیرفعال می‌کند (مگر اینکه بخواهید توربوشارژر را با یکی جایگزین کنید که فکر می‌کنید افزایش بیشتری به شما می‌دهد)، اما هنوز تعداد زیادی از آنها کارخانه را بدون آن ترک می‌کنند. اگر یکی ندارد – می توانید با ورق زدن دفترچه راهنمای مالک، جستجوی مدل خود به صورت آنلاین، یا بیرون زدن کاپوت و دیدن اینکه آیا چیزی شبیه حلزون به آن متصل است، بررسی کنید – پس بهتر است اضافه کنید. یکی به تنهایی فقط ابتدا مطمئن شوید که به دنبال چه هستید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، هزینه نصب توربوشارژر است و نه فقط قیمت خود سخت افزار، که می تواند صدها یا حتی هزاران دلار باشد، یا اگر می خواهید یک متخصص این کار را برای شما انجام دهد، قیمت کار را در نظر بگیرید. یک موتور توربوشارژ احتمالاً به تعمیر و نگهداری منظم بیشتری نیاز دارد و بسته به تنظیمات ممکن است مجبور شوید به گاز پریمیوم (یعنی گران‌تر) بروید. علاوه بر این، ممکن است هزینه های بیمه شما را افزایش دهد یا اگر به ارائه دهنده خود در مورد آن اطلاع ندهید، منجر به رد ادعاها شود.

آیا ماشین من می تواند یک توربو را تحمل کند؟

تقریباً هر خودروی بنزینی می‌تواند یک توربوشارژر را مدیریت کند، اما تعیین مشخصات تقریبی به‌منظور افزایش مالیات بر موتور، کمی فکر و تحقیق می‌خواهد.

  1. به این فکر کنید که واقعا چقدر اسب بخار می خواهید و به چه میزان نیاز دارید. فقط بیشترین تعداد را هدف قرار ندهید – در نظر بگیرید که از این قدرت افزوده برای چه چیزی استفاده می کنید، با چه نوع شرایط رانندگی (کشش) و اندازه موتور خود سروکار دارید.
  2. کاپوت را باز کنید و به فضای اطراف خود موتور نگاه کنید تا مطمئن شوید فضای فیزیکی کافی برای یک توربوشارژر وجود دارد. آنها عظیم نیستند، اما اگر منطقه خیلی تنگ باشد، بدون در نظر گرفتن آن، نمی تواند جا بگیرد.
  3. مراقب عوامل دیگری مانند جریان هوا (فشرده سازی و تغذیه هوا به داخل موتور)، فشار هوا، و دما (به طور کلی تا حدود 1750 درجه فارنهایت ایمن) باشید.
  4. به جای اعداد زیاد، روی کارایی تمرکز کنید. همین امر در مورد اندازه فیزیکی نیز صدق می کند زیرا یک توربوشارژر بزرگ همیشه با عملکرد بالاتر برابری نمی کند.

با این حال، این تازه شروع کار است. شما هنوز باید مشخصات موتور خاص خود را بدانید و آنها را با توربوشارژرهایی که توجه شما را جلب می کند مقایسه کنید.

انجام محاسبات تحت اللفظی

قبل از اینکه به یک توربوشارژر خاص متعهد شوید، می خواهید تعدادی از مقادیر را با قابلیت های فعلی موتور خود مقایسه و مقایسه کنید.

  1. سرعت جریان هوا: میزان جریان هوای موتور خود را با وصل کردن یک ابزار اسکن به درگاه تشخیص خودرو (جایی در داشبورد) مشخص کنید، سپس از آن برای بررسی نسبت هوا به سوخت خود استفاده کنید. این عدد را در اسب بخار موتور خود ضرب کنید، سپس در مقداری بین 50/0 و 60/0 ضرب کنید (مقدار تقریبی برای مصرف سوخت مخصوص ترمز، که به راحتی نمی توان مشخصات آن را آزمایش کرد) تقسیم بر 60.
  2. میزان فشار بوست (بر حسب PSI) را تعیین کنید (معمولاً حدود 10 تا 15، با برخی از دیزل ها تا 40). همچنین میانگین فشار اتمسفر منطقه خود را محاسبه کنید (14.7 در اطراف سطح دریا، اما می تواند در بالا یا پایین تر از سطح دریا متفاوت باشد).
  3. نسبت فشار: فشار اتمسفر محلی خود را به فشار بوست مورد نظر خود اضافه کنید، تقسیم بر فشار اتمسفر تا نسبت فشار خود را بدست آورید.
  4. برش: اندازه القاء و اگزوز توربو را بررسی کنید (این باید در اطلاعات جزئیات توربو به میلی متر ذکر شود). مقدار القاء کننده را بر مجذور مقدار استحکام بخش تقسیم کنید، سپس نتایج را در 100 ضرب کنید تا تریم چرخ را محاسبه کنید.

اکنون که تمام اعداد مورد نیاز خود را دارید، وقت آن است که از آنها استفاده کنید.

همه اش را بگذار کنار هم

هنگامی که معیارها و مقادیر مختلف موتور شما محاسبه شد، باید آنها را با آنچه که توربو ارائه می دهد مقایسه کنید.

  1. با استفاده از نرخ جریان هوا و نسبت فشار محاسبه شده خود، با نقشه کمپرسور توربوشارژر (اینها معمولاً برای همه کمپرسورها موجود است) مشورت کنید. هرچه تقاطع آن دو مقدار به مرکز هر «جزیره» در نمودار نزدیک‌تر باشد، بهتر است.
  2. به طور کلی، راندمان کمپرسور در حدود 60 تا 70 درصد ایده آل است.
  3. با انتخاب کمپرسور، باید برای توصیه های توربین با سازنده مشورت کنید. ترجیحاً یکی با قطر چرخی که حدود 15 درصد اندازه قطر چرخ خود کمپرسور باشد.

مثل همیشه، اگر با ایده تهیه و (یا) نصب توربوشارژر خود راحت یا مطمئن نیستید، در عوض با یک متخصص مشورت کنید. بله، این به هزینه‌ها اضافه می‌کند، اما باعث آرامش خاطر نیز می‌شود – و کار دستی و ریاضیات دستمال کاغذی بسیار کمتری از طرف شماست.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید