مگ بلاگ

چگونه کنسول Xbox Series X|S خود را برای تقویت FPS و HDR خودکار پیکربندی کنید

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با کنسول Xbox Series X|S خود انجام دهید تا تجربه خود را شخصی سازی کنید. هم در مورد استفاده از سیستم به طور کلی و هم در مورد بازی های واقعی که انجام می دهید. توانایی بهبود ظاهر و نرخ فریم عناوین قدیمی، چیزی است که بسیاری از کاربران نیز باید از آن بهره ببرند.

این چیزی است که روی کاغذ همه چیز را روان‌تر می‌کند و واضح‌تر و زنده‌تر به نظر می‌رسد. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که هر یک از این عملکردها با هر بازی خاصی کار کند – چند شرط وجود دارد که ابتدا باید از آنها آگاه باشید. همه بازی‌های سازگار با نسخه عقب از تقویت FPS، خودکار HDR یا گاهی اوقات از هر دو پشتیبانی نمی‌کنند.

بنابراین، اگر می‌خواهید این تنظیمات را انجام دهید و نمی‌توانید به آیتم‌های منوی مناسب دسترسی پیدا کنید (یا اصلاً گزینه‌های لازم را نمی‌بینید)، به این معنی است که بازی‌ای که می‌خواهید تنظیم کنید از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، بسیاری از این بازی‌های قدیمی هنوز از یکی یا دیگری پشتیبانی می‌کنند، بنابراین اگر به بازی کردن یکی علاقه دارید، بررسی کنید که آیا کار می‌کند یا خیر، ضرری ندارد.

فعال کردن نرخ نوسازی 120 هرتز برای تقویت FPS

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که ویژگی تقویت FPS به تلویزیونی با قابلیت نرخ نوسازی 120 هرتز و همچنین برخی تنظیمات تنظیمات سیستم نیاز دارد. با اعمال این تنظیمات، بازی 120 هرتزی در Xbox X|S فعال می شود:

  1. مطمئن شوید که کنسول ایکس باکس جدیدترین به روز رسانی سیستم را نصب کرده است، سپس دکمه Xbox را روی کنترلر فشار دهید تا راهنما باز شود.
  2. نمایه و سیستم را انتخاب کنید و تنظیمات را انتخاب کنید.
  3. General را انتخاب کنید، سپس گزینه های TV & display را انتخاب کنید.
  4. نرخ Refresh را انتخاب کنید و سپس آن را روی 120 هرتز تنظیم کنید.

با این حال، بازی هایی که به طور معمول در HDR هستند، می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. مایکروسافت هشدار می دهد که اگر تنظیمات ویدیوی Xbox زیر 4K باشد، باید HDR را خاموش کنید، در غیر این صورت افزایش 120 FPS کار نخواهد کرد. به خاطر داشته باشید که این فقط برای بازی‌هایی اعمال می‌شود که به طور منظم در HDR بدون کمک کنسول اجرا می‌شوند، بنابراین نباید روی همه بازی‌هایی که سعی می‌کنید بازی کنید، تأثیر بگذارد.

روشن کردن تقویت FPS و HDR خودکار

به طور کلی، بازی هایی که از یکی از ویژگی ها (یا هر دو) پشتیبانی می کنند، باید به طور پیش فرض همه چیز را روشن کنند. اما این احتمال وجود دارد که باید برای برخی از بازی‌ها موارد را به صورت دستی فعال کنید. قبل از اینکه بتوانید از HDR خودکار استفاده کنید، ممکن است لازم باشد Allow HDR10 را روشن کنید. برای فعال کردن تقویت FPS و HDR خودکار:

  1. دکمه Xbox را روی کنترلر فشار دهید و Profile & system را انتخاب کنید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید.
  2. General و سپس گزینه های TV & display را انتخاب کنید.
  3. حالت‌های ویدیو را انتخاب کنید، سپس Allow HDR10 را روشن کنید.
  4. با فعال بودن HDR، دکمه Xbox را روی کنترلر فشار دهید و بازی‌ها و برنامه‌های من را انتخاب کنید، سپس مشاهده همه را انتخاب کنید.
  5. لیست بازی ها را مرور کنید تا بازی مورد نظر خود را پیدا کنید، سپس آن را برجسته کنید و دکمه Menu (سه خط افقی) را در کنترلر فشار دهید.
  6. مدیریت بازی و افزونه‌ها را انتخاب کنید، سپس گزینه‌های سازگاری را انتخاب کنید.
  7. گزینه های FPS Boost یا Auto HDR (یا هر دو) را پیدا کنید و روی کادر علامت بزنید.

هنگامی که هر یک از گزینه ها (یا هر دو) روشن است، زمانی که دکمه Xbox را در حین اجرای بازی آسیب دیده فشار می دهید، باید یک نشانگر را در گوشه سمت راست بالای صفحه مشاهده کنید. توجه داشته باشید که اگر تصمیم دارید HDR خودکار یا تقویت FPS را برای بازی‌ای که در حال حاضر انجام می‌دهید خاموش کنید، ابتدا باید آن را ترک کرده و کاملاً ببندید.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید