مگ بلاگ

چگونه یک انفجار از خورشید می تواند به عصر دیجیتال پایان دهد

چگونه یک انفجار از خورشید می تواند به عصر دیجیتال پایان دهد

اگر امروز چیزی مانند کارینگتون یا نزدیک به سانحه 2012 به ما ضربه بزند، اثرات آن می تواند فاجعه بار باشد. مطالعه‌ای در سال 2013 که نزدیک به از دست دادن را مورد بررسی قرار داد، تخمین زد که اگر یک هفته یا بیشتر زودتر شلیک می‌کرد، ممکن بود حتی قوی‌تر از کارینگتون بود، و ممکن بود سال‌ها طول بکشد تا از عواقب بعدی عبور کند. به گفته ناسا، تاثیر اقتصادی آن می توانست بیش از 2 تریلیون دلار باشد.

همین مطالعه لایه های ویرانی را مشخص می کند. اول، اشعه ایکس قدرتمند می رسید، ارتباطات رادیویی را از بین می برد و با سیستم های GPS ما دست و پنجه نرم می کرد. بعد، موجی از ذرات باردار می‌آمدند و ماهواره‌ها را سرخ می‌کردند. سرانجام، CME ها ضربه می زدند و جو را پر از انرژی می کردند. ترانسفورماتورهای الکتریکی که تعمیر یا تعویض آنها دشوار است، ممکن است در اثر هجوم از بین رفته باشند. هر چیزی که به شبکه وصل شود یا به برق وابسته باشد، خاموش می شود.

در سال‌های پس از 2012، و مطمئناً در سال‌های پس از Carrington، ما فقط به ابزارهای خود وابسته‌تر شده‌ایم، و بیشتر در سبک زندگی الکتریکی جا افتاده‌ایم. اگر یکی از این ابرطوفان‌ها امروز اتفاق بیفتد، ناسا می‌گوید که مانند بازگشت به قرن هجدهم است.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید