مگ بلاگ

آیا باید نگران هک هواپیماهای بدون سرنشین باشید؟ این چیزی است که کارشناسان می گویند

آیا باید نگران هک هواپیماهای بدون سرنشین باشید؟  این چیزی است که کارشناسان می گویند

مهم ترین چیزی که گرگ هچر، یکی از بنیانگذاران و کارشناس امنیت سایبری لابراتوار وایت نایت به ما گفت این بود که هیچ کاربر پهپادی از هک شدن تجهیزاتش در امان نیست. پهپادها نه تنها نقاط ضعفی دارند که می توانند توسط عوامل مخرب مورد سوء استفاده قرار گیرند، بلکه هکر حتی نیازی به دسترسی فیزیکی به دستگاه ندارد. هچر می گوید: «هک هواپیماهای بدون سرنشین یک تهدید واقعی است که همه کاربران پهپاد باید در نظر بگیرند. پهپادها را می توان از راه دور هک کرد و هکرها کنترل پهپاد را بدون نیاز به دسترسی فیزیکی به دست می گیرند. آنها این کار را با رهگیری سیگنال بین اپراتور و پهپاد انجام می دهند.

هچر به هکی اشاره دارد که در آن مهاجمان از یک تحلیلگر فرکانس رادیویی برای تقلید از سیگنال دریافتی از کنترل کننده واقعی پهپاد استفاده می کنند و آن را ربوده اند. به گفته کسپرسکی، آنچه در مورد این حملات نگران کننده است این است که می توان آنها را از فاصله یک مایلی انجام داد. یکی دیگر از هک‌های رایج که می‌تواند از راه دور انجام شود، جعل GPS است، طرحی که در آن به یک هواپیمای بدون خدمه مختصات جعلی جی‌پی‌اس داده می‌شود و باعث می‌شود از مسیر خارج شود. با استفاده از هر یک از این روش‌ها، یک هکر ممکن است بتواند پهپاد شما را به محل خود ببرد تا آن را بدزدد یا از آن برای ایجاد هرج و مرج با برخورد هواپیما به خودروها، ساختمان‌ها یا سایر پهپادها استفاده کند.

در نهایت، مهاجمان ممکن است به خود زحمت کنترل پهپاد را ندهند. درعوض، آنها ممکن است علاقه بیشتری به رهگیری سیگنال ویدئویی از دوربین متصل به یک پهپاد عکاسی یا اطلاعات سایر حسگرها داشته باشند. در این صورت، شما همچنان پهپاد خود را در اختیار خواهید داشت، اما مهاجمان ممکن است بدون اطلاع شما از شما جاسوسی کنند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
OpenAI GPT-4o – چیست و چگونه کار می کند؟

OpenAI GPT-4o – چیست و چگونه کار می کند؟

در ویدئوهای نمایشی منتشر شده توسط OpenAI، GPT-4o را می توان در حال شناسایی اشیاء دنیای واقعی و تفسیر آنها به زبانی دیگر، آموزش ریاضیات در حالت تقسیم صفحه بر اساس مشکلی که در برنامه

آیا واقعاً به VPN در تلفن خود نیاز دارید؟

آیا واقعاً به VPN در تلفن خود نیاز دارید؟

از سال 2022، 85 درصد از آمریکایی ها صاحب یک گوشی هوشمند هستند که به کاربران امکان دسترسی به انبوهی از رسانه های اجتماعی و برنامه های تجارت الکترونیک مانند Threads و Amazon را می