مگ بلاگ

آیا سامسونگ در سال 2022 نوت را برای همیشه متوقف کرده است؟

در نگاه اول به راحتی می توانید گلکسی اس 22 اولترا جدید سامسونگ را با گلکسی نوت جدید اشتباه بگیرید. جدیدترین و بهترین گوشی‌های پرچمدار اندروید سامسونگ به چیزی که از گوشی‌های مجهز به قلم انتظار می‌رفت نزدیک‌تر شده است، نه تنها از نظر اندازه و عملکرد رشد می‌کند، بلکه اکنون عمداً با زیبایی‌شناسی آن نیز مطابقت دارد. سؤال این است که یادداشت را کجا می‌گذارد؟

همزیستی این دو سریال در سال‌های اخیر یک عمل تکراری فزاینده عجیب به نظر می‌رسید. در اصل، گلکسی نوت دستگاه “حرفه ای” بزرگ سامسونگ بود: بیشترین عملکرد و انعطاف پذیری را برای کسانی که مایلند اندازه آن را در جیب خود جای دهند و به حساب بانکی خود ضربه بزنند را نوید می داد.

در مقابل، سری گلکسی اس قاطعانه بر مصرف کنندگان متمرکز بود. مطمئناً دوربین‌های سطح بالا و جدیدترین فناوری صفحه‌نمایش سامسونگ، اما در چیزی با سبکی بیشتر بسته‌بندی شده‌اند. موضوع این است که با گذشت سالها، تقاضاهای مصرف کنندگان کاملاً شبیه آنچه سامسونگ مدام به ما می گفت خواسته های حرفه ای ها است، به نظر می رسد.

در نتیجه، همپوشانی در نسل های اخیر در حال رشد بوده است. جدیدترین گلکسی نوت ممکن است اندازه صفحه‌نمایش را افزایش دهد یا از فناوری‌های جدید دوربین استفاده کند، اما پرچم‌دار بعدی گلکسی اس چند ماه بعد آن‌ها را انتخاب می‌کند. با اندازه‌های نمایشگر نزدیک به یکسان، و افزودن پشتیبانی از قلم S Pen به گلکسی اس 21 اولترا در سال 2021 توسط سامسونگ، حجم این پرسش‌ها در مورد اینکه چرا هر دو سری گوشی همچنان وجود دارند، افزایش یافت.

البته سامسونگ به خودی خود به شایعات در مورد قطع تولید دامن زده است، اگرچه به طور سنتی آنها را با بیانیه‌هایی که تاکید می‌کرد هیچ برنامه‌ای رسمی برای توقف خط Note وجود ندارد، نشان می‌داد. نزدیک‌ترین چیزی که ما به تأیید صریح دیدیم در جولای 2021 بود، زمانی که TM Roh، رئیس و رئیس ارتباطات موبایل سامسونگ، گفت که گلکسی نوت جدیدی در رویداد سنتی اواخر سال 2021 این شرکت وجود نخواهد داشت.

رو فاش کرد: «به جای رونمایی از گلکسی نوت جدید این بار، ما ویژگی‌های محبوب Note را به دستگاه‌های گلکسی سامسونگ بیشتری گسترش خواهیم داد.» در حالی که این امر به طور قطعی درهای هیچ نوت آینده را مسدود نکرد، امروز به نظر می‌رسد گلکسی اس 22 اولترا این بحث را هم از نظر سخت‌افزار و هم از نظر نگرش سامسونگ نسبت به چیزی که زمانی تجربه تلفن نوت نامیده می‌شد، سرپوش گذاشته است.

در حالی که گلکسی اس 21 اولترا سال گذشته از قلم S پشتیبانی می‌کرد، اما از نظر عملی به نظر می‌رسید که یک فکر بعدی باشد. یکی از جذابیت‌های خط Note این است که قلم می‌تواند به خوبی در یک سیلو در خود گوشی قرار بگیرد: به این ترتیب، شما همیشه آن را همراه خود خواهید داشت. شاید Galaxy S21 Ultra با قلم S خود کار می کرد، اما برای حمل آن با گوشی به یک کیف مخصوص با یک جیب برای قلم نیاز داشتید.

به سرعت به امروز بروید، و Galaxy S22 Ultra این حذف را برطرف می کند. این طراحی یک انحراف کامل از زیبایی‌شناسی تکاملی Galaxy S22+ و S22 است که با همان زیبایی‌شناسی دوربین Contour Cut مانند مدل‌های قبلی، همچنان کاملاً مصرف‌محور هستند. با این حال، برادر فوق‌العاده آن‌ها نشانه‌های خود را از Note گرفته است: گوشه‌های تیزتر، لبه‌های صاف بالا و پایین، و مهم‌تر از همه گوشه‌ای برای S Pen برای ذخیره در داخل.

درو بلکارد، معاون مدیریت تولید موبایل سامسونگ آمریکا، پیش از معرفی بزرگ Galaxy Unpacked امروز توضیح داد: «این روزها نوت را به عنوان یک تجربه می‌بینیم. ما تجربه Note را در رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، تاشوهایمان قرار داده‌ایم… از منظر دستگاه، ما S22 Ultra را گام بعدی طبیعی برای یک دارنده Note می‌دانیم.»

مطمئناً دیدن مزایای عملی سامسونگ در اینجا کار سختی نیست. بحران جاری زنجیره تامین کمبودهایی را در بسیاری از بخش‌های عمودی ایجاد کرده است، که حداقل تولید تلفن را محدود کرده است. تمرکز بر روی اطمینان از تامین منابع کافی برای تنها یک دستگاه سطح بالا در سال جاری، به جای دو دستگاه، به نظر می رسد حداقل یک سردرد را برای مدیریت سامسونگ از بین ببرد.

در عین حال، اکنون که نام تجاری از یک تلفن خاص جدا شده است، راه را برای گسترش بیشتر Note هموار می کند. گلکسی زد فولد 3 قبلاً در سال 2021 پشتیبانی از قلم S را اضافه کرده است، و به نظر می‌رسد که تمرکز سامسونگ روی تقویت آن برای تبلت تاشو که انتظار می‌رود در اواخر سال 2022 به عنوان گلکسی زد فولد 4 عرضه شود، باشد. سامسونگ در حال صحبت کردن است. عملکرد متقابل دستگاه Galaxy S22 Ultra و Galaxy Tab S8 Ultra جدید: قلم S یکسان در تلفن و تبلت کار می کند، در حالی که پیشرفت های نرم افزاری به S22 Ultra اجازه می دهد تا به عنوان صفحه دوم برای برنامه های در حال اجرا بر روی تخته سنگ عمل کند.

واقعیت این است که علاقه مندان به گلکسی نوت همیشه نسبت به توقف این برند اعتراض داشته اند و در عین حال می دانند که این روز در راه است. مشکل اصلی چنین استراتژی همیشه این بوده است که سری گلکسی S نتوانسته است عملکرد سخت افزاری، طراحی و نرم افزاری را که همتای Note خود بسیار جذاب است، در بر بگیرد. با این حال، با گلکسی اس 22 اولترا، به نظر می رسد که آن حفره های نهایی که تجربه را خراب می کند، از بین رفته است.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
بررسی اجمالی جستجوی هوش مصنوعی گوگل امروز در ایالات متحده با برنامه های بزرگ برای آینده راه اندازی شد

بررسی اجمالی جستجوی هوش مصنوعی گوگل امروز در ایالات متحده با برنامه های بزرگ برای آینده راه اندازی شد

به نظر می رسد بزرگترین نقطه تمرکز گوگل در استفاده از قابلیت های یادگیری ماشین Gemini بر پاسخ سریع و آسان به سوالات کاربران متمرکز است. می‌توانید در نوار جستجو سؤالات پیچیده بپرسید و مقاله‌های