مگ بلاگ

آیا TikTok در ایالات متحده ممنوع می شود؟ آنچه باید درباره لایحه ای که برنامه را تهدید می کند بدانید

آیا TikTok در ایالات متحده ممنوع می شود؟  آنچه باید درباره لایحه ای که برنامه را تهدید می کند بدانید

اگرچه این لایحه مستقیماً TikTok را به دلیل ترس از نگرانی های امنیت ملی هدف قرار می دهد، اما در واقع دامنه وسیع تری دارد. این قانون فرآیندی را ایجاد می‌کند که در آن رئیس‌جمهور می‌تواند علیه هر برنامه‌ای که به دلیل ارتباط ادعایی با دشمن خارجی خطرناک تلقی می‌شود، اقدام کند.

با این حال، برخی از شروط وجود دارد. این برنامه باید به عنوان یک تهدید امنیت ملی در نظر گرفته شود، بیش از یک میلیون کاربر فعال سالانه داشته باشد، و شناسایی شود که توسط یک دشمن خارجی کنترل می شود. با وجود این، برخی از سیاستمداران در مورد این لایحه صریح صحبت کرده اند، حتی اگر TikTok قبلاً برای کارمندان فدرال ممنوع شده است. برخی از سیاستمداران استدلال کرده اند که این امر به دولت فدرال قدرت بیش از حد می دهد و مساوی با سانسور و محدود کردن آزادی بیان است.

کمیته منتخب ح‌ک‌چ استدلال کرد که این لایحه سخنرانی را سانسور نمی‌کند. این کمیته همچنین خاطرنشان کرد که هیچ یک از کاربران رسانه‌های اجتماعی که از برنامه‌های انتخابی استفاده می‌کنند مجازات نمی‌شوند و این برنامه باید در صورت ممنوعیت، کپی‌هایی از اطلاعات کاربران آفلاین ارائه کند تا کاربران بتوانند به پلتفرم دیگری مهاجرت کنند.

این اولین باری نیست که دولت TikTok را هدف قرار می دهد. قانون DATA سال گذشته به عنوان یک گام نزدیکتر به ممنوعیت این برنامه در ایالات متحده تلقی می شد. آنچه که مردم را به طور خاص به این قانون علاقه مند کرده است، دامنه آن و قول رئیس جمهور بایدن است که اگر این لایحه به دست او برسد، تصویب خواهد کرد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS