مگ بلاگ

آی‌پد پرو جدید می‌تواند به تراشه M4 اپل تبلتی با تمرکز بر هوش مصنوعی بدهد

آی‌پد پرو جدید می‌تواند به تراشه M4 اپل تبلتی با تمرکز بر هوش مصنوعی بدهد

تحلیلگران و صاحب نظران یک سناریوی بدون ارتقا را برای گره فرآیند پیش بینی می کنند. خانواده Apple M3 بر روی گره فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته شده است، و مشابه آن در مورد خانواده M4 خواهد بود، اگرچه انتظار می‌رود که برای فرآیند ساخت 3 نانومتری ارتقا یافته، افزایش کارایی داشته باشد. در حال حاضر، ما انتظار افزایش عملکرد خام بین M3 و M4 را نداریم، اما این ترفند به دلایل متعدد در iPad Pro طبیعی به نظر می رسد.

آی‌پد پرو نسل فعلی با سیلیکون M2 بر اساس فرآیند 5 نانومتری عرضه می‌شود. اگر خط تولید مک نشانه ای باشد، جهش از M2 به M4 باعث افزایش معنی دار عملکرد نسل بیش از نسل می شود. اما تقویت دیگری وجود دارد که تغییر از M2 به M3 را تقلید می کند و آن هوش مصنوعی است. گورمن می‌افزاید: «تغییر بزرگ با M4: یک موتور عصبی جدید راه را برای قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید هموار می‌کند.

اپل پیشرفت‌های هوش مصنوعی در سطح سیستم‌عامل را برای آیفون‌ها، مک‌ها یا آی‌پدها عمومی نکرده است، اما انتظار می‌رود که شاهد آن‌ها در WWDC در ماه ژوئن باشیم. با این حال، مقالات تحقیقاتی اپل یک نگاه اجمالی، از جمله مدل های روی دستگاه مانند OpenELM را ارائه می دهند. ما قبلاً مشاهده کرده‌ایم که مک‌بوک‌های M3 به فرآیندهای هوش مصنوعی سرعت می‌بخشند و انتظار داریم تراشه M4 درون آی‌پد پرو ادغام‌های هوش مصنوعی در سطح سیستم‌عامل را بررسی کند که تفاوت معناداری برای یک خریدار معمولی و نه فقط علاقه‌مندان به مهندسی نرم‌افزار ایجاد می‌کند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS