مگ بلاگ

اپل برای خودروی خودران خود چرخ‌های کروی می‌خواست

اپل برای خودروی خودران خود چرخ‌های کروی می‌خواست

اپل ممکن است برنامه‌های خودران خود را کاهش دهد، اما این شرکت ایده‌های غیرقابل قبولی برای ظاهر خودروی خودران آینده داشت. گزارش‌ها در اوایل سال حاکی از آن بود که اپل به مقیاس چالشی که با آن روبه‌رو بود، یعنی تلاش برای توسعه وسیله نقلیه خود از ابتدا، پی برده بود، با نشت‌های اطلاعاتی در اوایل هفته حاکی از آن بود که یک طرح “متواضع‌تر” اکنون در حال انجام است. این شامل یک شاتل بدون راننده برای کارمندان اپل می شود، اما نکته بسیار جالب دیگری نیز وجود دارد.

طبق گفته نیویورک تایمز، اپل تفکر خارج از جعبه خود را فقط به جایگزینی درایور محدود نکرده است. “پروژه تایتان”، همانطور که این تلاش در داخل شناخته می شد، مهندسان اپل را دید که به دنبال راه های تمیزتر و خوشایندتر برای مقابله با تعدادی از قطعات خودرو هستند که معمولاً ممکن است مورد توجه قرار نگیرند. ظاهراً این شامل درب‌های موتوری خودرو بود که بی‌صدا کار می‌کردند، یک حسگر LIDAR هم سطح برای یافتن برد لیزری محتاطانه‌تر برای سیستم‌های خودمختار، و یک داشبورد واقعیت افزوده.

با این حال، یکی از ویژگی هایی که در حال بررسی است، می تواند یک تغییر واقعی بازی باشد. ظاهراً یکی از اعضای تیم تایتان به چرخ‌های کروی نگاه می‌کردند که می‌توانستند در هر جهت بچرخند نه فقط به جلو و عقب. این روزنامه گزارش می دهد که چنین طرحی ترجیح داده می شود “زیرا چرخ های کروی می توانند حرکت جانبی بهتری را برای خودرو فراهم کنند.”

با این حال، این هرگز حل نشد، به طور بالقوه زیرا مسائل فنی در اطراف چنین چرخ‌هایی به سادگی بسیار بزرگ خواهند بود. ما قبلاً دیده‌ایم که وقتی یک تازه‌وارد نسبی مانند تسلا سعی می‌کند کارهای زیادی را در یک وسیله نقلیه جدید انجام دهد، چه اتفاقی می‌افتد. درهای “Falcon Wing” در مدل X جاه طلبانه بودند و با مشکلاتی در زمان عرضه SUV مواجه بودند، به طوری که ایلان ماسک بعداً اذعان کرد که این شرکت سعی کرد کارهای زیادی را به یکباره انجام دهد.

البته اپل اولین کسی نیست که به تایرهای کروی فکر می کند. آنها در تعدادی از فیلم های علمی تخیلی حضور داشته اند که به یاد ماندنی ترین آنهاست من ربات هستم در سال 2004، که کانسپت RSQ آئودی را به نمایش گذاشت (نشان داده شده در بالا). سپس، این کوپه خودران توانست از چرخ‌های پیازی خود برای رانندگی به سمت بالا، از جمله دیوارهای بالا، استفاده کند.

در همین حال، سال گذشته، گودیر ایده لاستیک کروی خود را به نمایش گذاشت. این لاستیک‌ها که Eagle-360 نامیده می‌شوند، هر کدام از شناور مغناطیسی در قوس چرخ استفاده می‌کنند و همچنین شامل مجموعه‌ای از حسگرها می‌شوند که می‌توانند اطلاعات مربوط به شرایط سطح جاده را بازگردانی کنند تا هوش مصنوعی خودران به راننده بهتری تبدیل شود.

گودیر صراحتاً در مورد چرخ‌ها که در حال حاضر موضوع مفهومی هستند، صریح بود، اما به نظر می‌رسد که ایده داشتن یک یا چهار گوی بزرگ در زیر ماشین شما کاملاً از بین نخواهد رفت. امکان حرکت جانبی مطمئناً پارک کردن در فضاهای باریک را آسان‌تر می‌کند، نه اینکه به گاراژهای پارکینگ خودکار انعطاف‌پذیری بیشتری برای جابجایی وسایل نقلیه در اطراف اجازه می‌دهد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS