مگ بلاگ

اینجا جایی است که کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های Dell امروزه ساخته می‌شوند

اینجا جایی است که کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های Dell امروزه ساخته می‌شوند

در چنین دنیای جهانی شده، ساختن وسایل الکترونیکی از ابتدا از یک منبع واحد غیرممکن است. پس از همه، هزینه حمل و نقل مواد ممکن است ایده آل نباشد، یا ممکن است اولویت برای کارگران ماهر محلی وجود داشته باشد. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌های فناوری مانند Dell، فرآیندهای تولید را بهینه کرده‌اند تا با انتقال تولید و مونتاژ به خارج از کشور، سود بیشتری کسب کنند.

لیست تامین کنندگان عمومی Dell تامین کنندگان را به سه نوع دسته بندی می کند: مونتاژ نهایی، تولید کنندگان طرح اصلی (ODM) و مواد. به غیر از ایالات متحده، ODM و تاسیسات مونتاژ نهایی دل در چین، ویتنام، تایوان، مکزیک، برزیل، ایرلند، مالزی، هند، لهستان و تایلند هستند.

در لیست ارائه شده توسط Dell، تنها دو تأسیسات متعلق به Dell در کارولینای شمالی و ماساچوست تحت مونتاژ نهایی و/یا تولیدکنندگان طرح اصلی، بدون نوت بوک یا دسکتاپ فهرست شده بودند. اگرچه، شامل چندین تامین کننده مستقیم مواد با آدرس در ایالات متحده، مانند Broadcom، Intel، و Micron بود.

علاوه بر این، تولید خطوط تولید مختلف خود را در بین تامین کنندگان تقسیم می کند: این بدان معناست که همان نوت بوک Alienware می تواند در چین، ویتنام، برزیل، هند، لهستان، مالزی یا مکزیک تولید شود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که Dell فاش کرد که این لیست تنها تا 95٪ از بودجه سال 2023 آن است، بنابراین ممکن است تامین کنندگان نامشخص دیگری در ایالات متحده یا خارج از کشور وجود داشته باشد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS