مگ بلاگ

این ابر زیبا زادگاه برخی از داغ ترین ستاره های جهان است

این ابر زیبا زادگاه برخی از داغ ترین ستاره های جهان است

تلسکوپ فضایی جیمز وب چندین عکس از NGC 604 با استفاده از دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) و ابزار مادون قرمز میانی (MIRI) گرفت. هر چهار ابزار وب در طول موج مادون قرمز کار می کنند که بخشی از طیف الکترومغناطیسی فراتر از نور مرئی است. طول موج های فروسرخ بیشتر از آن چیزی است که ما می توانیم ببینیم.

این تلسکوپ را قادر می سازد تا چیزهایی را ببیند که در نور مرئی (یا طول موج نوری) نامرئی هستند. تلسکوپ هایی مانند هابل در اپتیکال کار می کنند، بنابراین داشتن Webb که می تواند در مادون قرمز ببیند مکمل آن است. همانطور که از نام ابزارهای وب پیداست، آنها در بخش های مختلف در طیف مادون قرمز عمل می کنند: مادون قرمز نزدیک و مادون قرمز میانی. به همین دلیل است که این دو ابزار با نگاه کردن به طول موج‌های مختلف و مشاهده پدیده‌های متفاوت، دیدگاه‌های کمی متفاوت از یک جسم دارند.

به عنوان مثال، تصویر بالای صفحه، تصویر NIRCam است و مولکول هایی به نام هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای را به رنگ نارنجی نشان می دهد. همچنین هیدروژن مولکولی را به رنگ قرمز، جایی که ستارگان در حال شکل گیری هستند، و هیدروژن یونیزه شده (که تشعشعات فرابنفش را تجربه می کند) به رنگ سفید و آبی نشان می دهد.

تصویر این بخش از MIRI می باشد. درخشش در اینجا ناشی از گاز خنک‌تر و گرد و غباری است که در مرکز منطقه جمع‌شده است.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS