مگ بلاگ

این گرانترین کارت گرافیک دنیاست

این گرانترین کارت گرافیک دنیاست

با سریع ترین کارت گرافیک جهان – Nvidia A100 آشنا شوید. حداقل زمانی که در حال صحبت از ارقام معیار خالص هستید، A100 به همان سرعتی که یک GPU می تواند باشد (از طریق Tom’s Hardware) است. GPU به عنوان بخشی از سیستم DGX 100 انویدیا که برای مراکز داده AI طراحی شده است فروخته می شود. DGX 100 پشته ای از هشت کارت Nvidia A100 است، اما بهینه سازی شده است تا به هزاران پردازنده گرافیکی برسد تا بتواند هر چیزی را که به آن پرتاب می شود (از طریق Nvidia) مدیریت کند. آخرین نسل A100 دارای 80 گیگابایت حافظه با پهنای باند تا 2 ترابایت در ثانیه است. هنگامی که از طریق پل های NVLink انویدیا جفت می شود، پهنای باند و قدرت محاسباتی به طور قابل توجهی افزایش می یابد (از طریق Nvidia).

با استفاده از فناوری MIG (GPU چند نمونه ای)، می توان آن را به هفت نمونه GPU تقسیم کرد تا هفت بار کاری مختلف را به صورت موازی اجرا کند.

پردازنده گرافیکی بر روی فرآیند ساخت پیشرفته 7 نانومتری TSMC ساخته شده است، بنابراین در عین کاهش مصرف انرژی، قدرت پردازش بیشتری دارد. تقریباً 7000 هسته CUDA 32 بیتی و 3500 هسته‌ای 64 بیتی، همراه با بیش از 400 هسته Tensor، همه اعداد را کنترل می‌کنند.

سیستم DGX A100 صدها دلار به اضافه هزینه خدمات به فروش می رسد. اما حتی کارت گرافیک Nvidia A100 با قیمتی بیش از 30000 دلار، آن را به گران ترین GPU موجود در بازار (از طریق NeoBits) تبدیل می کند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS