مگ بلاگ

با پهپاد آمریکایی که به تازگی وارد اروپا شده است آشنا شوید

با پهپاد آمریکایی که به تازگی وارد اروپا شده است آشنا شوید

MQ-4C Triton به خودی خود یک طراحی “اصیل” نیست. در عوض، این یک گونه از RQ-4 Global Hawk است که طراحی و هدف کلی خود را به عنوان برترین پلتفرم شناسایی بدون سرنشین در ارتفاع بالا و با استقامت طولانی ارتش ایالات متحده به اشتراک می گذارد. با این حال، تریتون به‌گونه‌ای مجهز شده است که نیروی دریایی آن را «دارایی اطلاعات، نظارت، گشت دریایی شناسایی» می‌نامد. تریتون با توانایی پرواز بیش از 30 ساعت در ارتفاعات تا 55000 پا، برای این نقش عالی است.

مرکز قابلیت‌های تریتون، حسگر اصلی آن، رادار سنسور فعال چند منظوره AN/ZPY-3 (MFAS) است. این سیستم راداری پیشرفته با آرایه اسکن الکترونیکی فعال (AESA) تریتون را قادر می سازد تا گستره وسیعی از زمین و خطوط ساحلی را که میلیون ها مایل مربع را پوشش می دهد، بدون توجه به شرایط آب و هوایی بررسی کند. این قابلیت استثنایی نظارتی مورد توجه متحدان ایالات متحده قرار گرفته است، به ویژه استرالیا که ناوگانی متشکل از هفت تریتون را برای نظارت بر آب های سرزمینی خود تهیه کرده است.

در حالی که تریتون طراحی کلی خود را با گلوبال هاوک به اشتراک می گذارد، چندین تغییر کلیدی آن را متمایز می کند. تریتون دارای یک بدنه تقویت شده است که برای مقاومت در برابر چالش های عملیات در ارتفاعات پایین تر مانند تگرگ، برخورد پرندگان و صاعقه طراحی شده است. این دوام افزایش یافته به تریتون اجازه می دهد تا به ارتفاعات کمتر از 10000 پا فرود بیاید و با استفاده از حسگر الکترواپتیکی/مادون قرمز چند طیفی خود، اهداف را به دقت بازبینی کند. در مقابل، گلوبال هاوک محدود به فعالیت در ارتفاعات 50000 پا یا بالاتر است.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
OpenAI GPT-4o – چیست و چگونه کار می کند؟

OpenAI GPT-4o – چیست و چگونه کار می کند؟

در ویدئوهای نمایشی منتشر شده توسط OpenAI، GPT-4o را می توان در حال شناسایی اشیاء دنیای واقعی و تفسیر آنها به زبانی دیگر، آموزش ریاضیات در حالت تقسیم صفحه بر اساس مشکلی که در برنامه