مگ بلاگ

بررسی سیاره کامپیوتر Cosmo Communicator

دفعه بعد که کسی به شما گفت همه گوشی‌های هوشمند جدید شبیه به هم هستند، Cosmo Communicator را به آنها نشان دهید. با نوید دادن به راحتی تایپ کردن یک صفحه کلید فیزیکی، انعطاف پذیری اندروید و لینوکس با بوت دوگانه، و جذابیت ساده هر چیزی که شبیه لپ تاپ است اما همچنان در یک جیب (بزرگ) جای می گیرد، تقریباً شبیه هر چیز دیگری نیست. در فروشگاه.

این دومین اجرای شرکت بریتانیایی در این کانسپت است، و مانند جمینی اصلی، این Cosmo Communicator دارای یک فرض کلیدی است: طراحی صفحه‌کلید مورد علاقه‌ای داشته باشید و آن را با مشخصات امروزی بپیچید. به طور خاص، این صفحه کلید Psion Series 5 است که به عنوان الهام بخش عمل می کند و اکنون در یک پوسته فلزی، لاستیکی و پلاستیکی ساده قاب شده است.

Planet Computers تجربه صفحه کلید Psion را کاملاً تکرار نکرده است. لولای پیچیده تاشو و کشویی Psion Series 5 که با باز شدن صفحه نمایش، سینی کلید را به جلو می‌لغزد، حمل نشده است. این احتمالاً برای بهترین است، زیرا کاندیدای اصلی برای خرابی های سخت افزاری است که در آن لولاها فرسوده شده یا کابل نمایشگر از کار می افتد.

در عوض، همانطور که Cosmo Communicator را باز می‌کنید، بخشی از پنل بالایی تا می‌شود و به نگه داشتن گوشی در هنگام تایپ یا ضربه زدن روی صفحه لمسی 5.99 اینچی کمک می‌کند. نه کاملا به همان میزانی که Psion پشتیبانی می‌شود، اما قطعا به اندازه‌ای است که آن را روی میز یا میز ثابت نگه دارد. نقطه ضعف این است که، روی سطوح کمتر یکنواخت مانند لپ من، قطعاً بیشتر حرکت می کرد.

با این حال، شما آن را تحمل می کنید، زیرا این تجربه بسیار شگفت انگیز است. این بی صداترین صفحه کلید نیست، با صدای جغجغه نسبتاً مشخصی که هر کلید به حرکت کامل می رسد. با این حال، مایل ها جلوتر از تجربه تایپ کردن تقریباً در هر گوشی هوشمند دیگری که دارای برکت QWERTY در چند سال گذشته است، است. تابلوهای شست که ما در دستگاه‌های بلک بری و سایرین دیده‌ایم به سادگی نمی‌توانند با چیدمان جادارتر Cosmo Communicator رقابت کنند.

احتمالاً نمی‌توانید تایپ کنید، مگر اینکه دست‌های کوچکی داشته باشید، اما قطعاً چند انگشت از هر کدام ممکن است. خود کلیدها دارای نور پس‌زمینه هستند، با یک اصلاح‌کننده عملکرد برای نمادهای مختلف و همچنین تنظیم صدا، پخش رسانه، روشنایی صفحه و دستورات سیستم. در واقع بدون نیاز به بالا بردن و ضربه زدن روی صفحه نمایش 2160 x 1080، می توان مقدار شگفت انگیزی را انجام داد.

در همین حال، وقتی بسته است، تجربه آنقدرها هم نرم نیست. یک صفحه نمایش لمسی 1.91 اینچی – بلند و باریک – در جلو با اسکنر اثر انگشت وجود دارد که می‌تواند مواردی مانند زمان و تاریخ، وضعیت باتری و سیگنال، اعلان‌ها و حتی بارگیری چند برنامه را نشان دهد. . به عنوان مثال یک شماره گیر تلفن و یک برنامه دوربین برای استفاده از دوربین خارجی 24 مگاپیکسلی برای سلفی وجود دارد. نرخ‌های تازه‌سازی ضعیف که نمایشگر بیرونی را بیشتر شبیه به یک ویدیوی استاپ‌موشن می‌کند، ذهن را خسته‌کننده می‌کند.

با این حال، کافی است با اصول اولیه تعامل داشته باشید، و می‌توانید تماس بگیرید و Cosmo Communicator را مانند یک تلفن آجری قدیمی کنار سر خود نگه دارید. با وزن 326 گرم – بیش از 50 درصد سنگین تر از گلکسی نوت 20 اولترا – احتمالاً نمی خواهید این کار را برای مدت طولانی انجام دهید. هدست بلوتوث ایده خوبی است.

علاوه بر بلوتوث 5.0، WiFi 802.11ac، NFC و 4G LTE با پشتیبانی از باند برای اکثر شبکه‌های جهانی نیز وجود دارد. فضایی برای دو سیم‌کارت نانو به‌علاوه پشتیبانی از سیم‌کارت، یک درگاه 3.5 میلی‌متری و دو درگاه USB Type-C، یکی در دو طرف وجود دارد. یکی دیتا را کنترل می کند و دیگری شارژ می کند، بنابراین با یک کابل USB-C به HDMI می توانید در حالی که از پورت دیگر برای برق استفاده می کنید، به نمایشگر بسیار بزرگتری خروجی دهید. Planet همچنین یک هاب USB-C را ارائه می دهد که دارای دو درگاه USB 3.0، یک USB-C و اترنت است.

این یک یادآوری است که، در حالی که این گوشی ممکن است شبیه یک گوشی هوشمند بزرگ به نظر برسد، در واقع به همان اندازه یک لپ تاپ کوچک است. خارج از جعبه، اندروید 9 را با برخی سفارشی‌سازی‌ها و برنامه‌های ویژه برای استفاده بهتر از Cosmo Communicator برای ایمیل و مدیریت اسناد اجرا می‌کند. با این حال، یک نصب لینوکس دبیان نیز در دسترس است – شما می توانید بین آن و اندروید بوت دوگانه داشته باشید – و پشتیبانی از سایر سیستم عامل ها نیز در راه است.

با دو برابر کردن مقایسه‌های Psion، Planet برنامه تقویم مخصوص به خود را دارد که یادآور نسخه اصلی محبوب سری 5 است. با این حال، این بار با Google Calendar همگام می‌شود و قرار دادن آن در یک جریان کاری مدرن را بسیار آسان‌تر می‌کند. به وضوح در مورد نحوه تعامل صفحه نمایش بیرونی و داخلی نیز فکری شده است. پیش نمایش پیام را در صفحه نمایش خارجی بررسی کنید، و اگر Cosmo Communicator را برای پاسخ دادن به آن باز کنید، به طور خودکار به برنامه پیام رسانی مربوطه منتقل می شوید.

چیپست MediaTek Hello P70 با 6 گیگابایت حافظه، 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و یک اسلات microSD جفت شده است (کارت در این فرآیند دومین سیم کارت را اشغال می کند). من دوست داشتم یک SoC اخیر Qualcomm Snapdragon را با پشتیبانی از 5G در آنجا ببینم، اما MediaTek حتی اگر از نظر معیارهای کلی فقط متوسط ​​باشد، استفاده روزمره را حفظ کرد. به طور مشابه، از باتری 4220 میلی آمپر ساعتی حداکثر انتظار یک روز استفاده از اندروید را داشته باشید. برخلاف اکثر گوشی‌های موجود در بازار در حال حاضر، می‌توانید باتری دوم را برای تعویض آن بخرید.

وقتی می‌خواهید با آن عمدتاً در جهت افقی تعامل داشته باشید، اندروید کاملاً روان نیست. اگرچه می‌توانید از Cosmo Communicator در حالت پرتره استفاده کنید، اما برای برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، قطعاً این یک تجربه ارگونومیک لذت‌بخش نیست. از آنجایی که لولا به طور کامل 360 درجه نمی چرخد، صفحه کلید فیزیکی همیشه مانع خواهد بود.

به طور خلاصه، لازم نیست برای مدت طولانی از Cosmo Communicator استفاده کنید تا با یادآوری مواجه شوید که واقعاً برای مخاطبان اصلی در نظر گرفته نشده است. 5G وجود ندارد، دوربین ها بسیار ضعیف هستند، بزرگ و سنگین هستند. با این حال، درست مانند Psion که علیرغم کمبود کمبود، توانست راه خود را به قلب کاربران باز کند، چیزی کاملاً جذاب در مورد آنچه که Planet Computers ساخته است وجود دارد.

شاید این واقعیت است که شما می توانید کار واقعی و جدی را با لینوکس انجام دهید. یا شاید شما در حال حرکت به یک تجربه تایپ بسیار بهبود یافته نیاز دارید، اما حتی یک آیپد با پوشش صفحه کلید را ناامید کنید.

مطمئناً موارد استفاده خاص، اما اگر نیازی به گوشی‌های هوشمند وجود داشته باشد که از بین نمی‌رود، صفحه کلید فیزیکی است، و اگر می‌خواهید طرحی را برای آن قرض بگیرید، Psion یک مکان بسیار خوب برای شروع است. با 816 دلار پول لپ‌تاپ را برای یک دستگاه بسیار تخصصی خرج می‌کنید، اما اگر در مرکز نمودار Venn خاص Planet Computers قرار گرفتید، Cosmo Communicator تقریباً تنها درگاه تماس شماست.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
5 کلاهبرداری رایج که باید هنگام خرید موتورسیکلت های دست دوم در Craigslist مراقب آنها باشید

5 کلاهبرداری رایج که باید هنگام خرید موتورسیکلت های دست دوم در Craigslist مراقب آنها باشید

کلاهبرداری های جعلی شامل فروشندگان متقلب است که لیست هایی را با عکس های موتورسیکلت هایی که در اختیار ندارند ایجاد می کنند. به طور معمول، کلاهبرداران توضیحات محصول و عکس‌ها را از فهرست قانونی