مگ بلاگ

بررسی چاپگر سه بعدی Formlabs Form 3

کارتریج های مختلفی برای آزمایش با Formlabs Form 3 برای ما ارسال شد، از جمله Clear، Model، Rigid 10K و Color (با کیت رنگ). استفاده از هر ماده به اندازه مواد دیگر ساده بود، به لطف سیستم کارتریج تشخیص خودکار و توانایی نرم افزار برای اینکه به چاپگر بگوید مطابق مواد گفته شده چاپ کند.

با رزین Rigid 10K، محصول نهایی دارای روکش سفید و مات است. رزین پر از شیشه است و به آن اجازه می دهد تا پس از پخت بسیار سفت و مقاوم در برابر حرارت باشد. Rigid 10K “سخت ترین ماده” در مجموعه چاپی Formlabs برای Form 3 است. همه چیزهایی که ما با Rigid 10K چاپ کردیم به نظر می رسید که در یونان باستان جعلی شده است – به نظر می رسد ماده ای است که فقط باید از کوه استخراج شود. در مجسمه ها حک شده است.

قیمت Rigid 10K دو برابر رزین Clear است، عمدتاً به این دلیل که آرایش Rigid 10K بسیار پیچیده تر از Clear است. Clear نیز تقریباً به اندازه Rigid 10K خشن و سخت نیست – از این رو نام آن به این دلیل است.

Formlabs Clear رزین کاملاً شفاف چاپ می شود، مشروط بر اینکه با یک پلت فرم چاپ کاملاً تمیز کار می کنید. همانطور که معمولاً در مورد مواد نیمه شفاف اتفاق می افتد، هر قطره کوچک رزین غیر شفاف یا کوچکترین ذره گرد و غبار ممکن است در محصول نهایی شما قابل مشاهده باشد.

این گواهی بر کیفیت فرآیند چاپ با فرم 3 است که ما توانسته‌ایم چنین چاپ‌هایی صاف و بی‌عیب را در طول فرآیند بررسی خود ایجاد کنیم. کوچکترین جزئیات قابل مشاهده است و باید از دقیق ترین فرآیند تمیز کردن پس از چاپ استفاده کرد. به عبارت دیگر: اینجا از کاغذ سنباده خشن استفاده نکنید وگرنه خراشیده خواهید شد!

کیت رنگی Formlabs یک بسته و فرآیند شگفت آور ساده برای بدست آوردن دقیقا رزین رنگی است که می خواهید برای چاپ استفاده کنید. شما می توانید کیت کامل را با قیمت 175 دلار خریداری کنید یا می توانید رزین پایه رنگ را با قیمت 119 دلار و رنگدانه های جداگانه را با قیمت 19 دلار تهیه کنید. رزین پایه رنگی 0.8 لیتر است (که اکثر کارتریج های رزین 1 لیتر هستند) زیرا مقدار رنگدانه ای که به پایه وارد می کنید در مجموع 1 لیتر می شود.

با کیت رنگ، رنگ “قهوه” را درست کردیم. ما می‌خواستیم لحنی بسازیم که با رنگ پوست اکشن فیگورهایی که برای آزمایش استفاده می‌کردیم، مطابقت داشته باشد، و Coffee به همان نقطه رسید. فرآیند اختلاط ساده بود و نتیجه عالی بود. ما با رزین به دست آمده 0 چاپ اشتباه داشتیم.

برای آزمایش بیشتر فرآیند چاپ اکشن فیگور، رزین Formlabs Model را آزمایش کردیم. این رزین به‌طور خاص به‌عنوان یک “تن پایه خنثی عالی برای نهایی کردن فرم و تایید مشتری از طرح‌هایی مانند مدل‌های شخصیت، مجسمه‌ها و مینیاتورها” است.

تفاوت بین آنچه که با Color Kit به دست آوردیم و آنچه با رزین مدل کار می کند، اندک است. اگر ما با فرم 2 کار می کردیم، می توانستیم با 140 میکرون چاپ کنیم (چاپ سریعتر، کمترین وضوح)، در حالی که هر دو رزین با گزینه های 100، 50 و 25 میکرون برای فرم 2، فرم 3 و فرم کار می کنند. 3B. رزین مدل همچنین نیاز به پس کیورینگ داشت در حالی که رنگ نیاز نداشت.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
OpenAI GPT-4o – چیست و چگونه کار می کند؟

OpenAI GPT-4o – چیست و چگونه کار می کند؟

در ویدئوهای نمایشی منتشر شده توسط OpenAI، GPT-4o را می توان در حال شناسایی اشیاء دنیای واقعی و تفسیر آنها به زبانی دیگر، آموزش ریاضیات در حالت تقسیم صفحه بر اساس مشکلی که در برنامه