مگ بلاگ

بررسی کنترلر 8bitdo Pro 2: Excellence Refined

من از تعداد انگشت شماری از کنترلرهای 8bitdo در طول سال ها استفاده کرده ام و SN30 Pro+ همیشه به عنوان یکی از بهترین ها برای من برجسته بوده است. خود 8bitdo SN30 Pro+ را پیشرفته‌ترین کنترل‌کننده‌ای توصیف کرده است که تا به حال ساخته است، اما اکنون یک جانشین دارد: 8bitdo Pro 2. اگر در ابتدا فکر می‌کنید Pro 2 همان SN30 Pro+ است، بخشیده می‌شوید، زیرا این دو کنترلرها بسیار شبیه به هم هستند. با این حال، چند تفاوت کلیدی وجود دارد که Pro 2 به روی میز آورده است، و واضح است که این کنترلر پرچمدار جدید 8bitdo خواهد بود.

در واقع، اگر بخواهیم چهره‌های هر دو کنترلر را در کنار یکدیگر مقایسه کنیم، مطمئناً حق دارند که بپرسند آیا واقعاً لازم است یک کنترلر کاملاً جدید با یک کنترلر کاملاً جدید راه اندازی شود. به هر حال، هر دو کنترل‌کننده تقریباً یکسان به نظر می‌رسند، مگر دکمه‌ای که بین دکمه‌های Pro 2 جای گرفته است. این دکمه پروفایل است و در نهایت به شما امکان می دهد بین سه پروفایلی که می توانید در نرم افزار Ultimate 8bitdo تعریف کنید تغییر دهید.

این یک معامله بسیار بزرگ برای کسانی است که دوست دارند روی چیدمان های کنترلر خود کنترل ریز داشته باشند یا ترجیح می دهند طرح بندی های خاصی برای پلتفرم های مختلف داشته باشند. در حالی که می‌توانید طرح‌بندی‌ها را در +SN30 Pro شخصی‌سازی کنید، راهی برای ذخیره چندین پروفایل در داخل هواپیما وجود نداشت. برای آن دسته از شما که دوست دارید آن را تغییر دهید، این بدان معنی است که هر بار که می خواهید نقشه برداری دکمه خود را تغییر دهید، باید به نرم افزار نهایی متصل شوید، که بسته به اینکه چند بار می خواهید چیزها را تغییر دهید می تواند زمان بر و آزاردهنده باشد. .

با این حال، با Pro 2، فقط می توانید یک بار از طریق برنامه Ultimate Software سه پروفایل را تعریف کنید، آنها را با کنترلر همگام کنید و سپس هر زمان که بخواهید با استفاده از آن دکمه، آنها را تعویض کنید. اگر هدف داشتن یک کنترلر است که بتوانید به راحتی بین پلتفرم ها از آن استفاده کنید، وجود آن دکمه قطعا ما را به تحقق آن هدف نزدیک می کند.

معرفی دکمه پروفایل عالی است، اما وقتی توجه خود را به پشت کنترلر معطوف کنیم، جایی که دو دکمه جدید در عقب، یک سوئیچ ورودی و محفظه باتری (که دارای یک شارژر قابل شارژ است، تغییرات بیشتری ایجاد می کند. بسته باتری).

دکمه‌های رو به عقب کاملاً توضیحی هستند – آنها دو دکمه اضافی هستند که می‌توانید هر طور که بخواهید نقشه‌برداری کنید – اما می‌خواهم توجه داشته باشم که من به‌طور تصادفی این دکمه‌ها را تعداد کمی ضربه زده‌ام. معمولاً با دکمه‌های رو به عقب، متوجه می‌شوم که وقتی واقعاً قصد این کار را نداشته باشم، آن‌ها را می‌زنم، شاید در نتیجه گرفتن کنترلر در طول بخش‌های گیم‌پلی پرتنش و فراموش کردن آنها وجود داشته باشد. دکمه‌های عقب Pro 2 تقریباً در بالای دستگیره قرار گرفته‌اند، بنابراین مانعی ندارند و در نتیجه به‌طور ناخواسته فعال نمی‌شوند. با هر دو دست روی کنترلر و هر دو انگشت اشاره روی ماشه، انگشتان وسط من کاملاً روی دکمه‌های عقب می‌افتند، بنابراین می‌توانم بگویم که آنها قطعاً به خوبی قرار گرفته‌اند.

در حالی که دکمه پروفایل بسیار مفید است و به نظر می رسد دکمه های عقب نه تنها خوب ساخته شده اند، بلکه به خوبی قرار گرفته اند، این سوئیچ ورودی است که من بیشتر به آن علاقه مند هستم. مانند SN30 Pro+، Pro 2 دارای چهار حالت ورودی مختلف است: سوئیچ، macOS، X-input (ویندوز) و D-input (اندروید). در SN30 Pro+، برای شروع به یکی از این حالت‌ها، باید دکمه شروع را علاوه بر یک دکمه چهره خاص نگه دارید.

من به اندازه کافی SN30 Pro+ را در حالت ورودی اشتباه راه‌اندازی کرده‌ام تا ناامیدکننده باشد، اما در Pro 2، این کار به سادگی تنظیم سوئیچ روی حالت مورد نظر، فشار دادن start و سپس قرار دادن کنترلر در حالت جفت‌سازی است. (که فقط در اولین باری که به یک دستگاه جدید متصل می شوید مورد نیاز است). اضافه شدن آن سوئیچ کوچک باعث می‌شود جفت‌سازی یکدست‌تر شود، بنابراین خوب است که آن را برای سواری همراه داشته باشید.

8bitdo 20 ساعت عمر باتری را با یک بار شارژ کامل نشان می دهد، و این با آنچه من در آزمایش خود تجربه کرده ام مطابقت دارد. این همان مقدار عمر باتری است که گفته شده از SN30 Pro+ انتظار داریم، بنابراین اگر قبلاً از یکی از این کنترلرها استفاده کرده اید، از قبل ایده خوبی از مدت زمان ماندگاری Pro 2 دریافت کرده اید. در واقع، به نظر می رسد که 8bitdo شامل همان بسته باتری 1000 میلی آمپر ساعتی با هر دو کنترلر است، بنابراین هیچ شگفتی در بخش باتری وجود ندارد.

شایان ذکر است که بسته باتری قابل جدا شدن است و بیرون آمدن آن از محفظه باتری به شما امکان می دهد از دو باتری AA در جای خود استفاده کنید. مسلماً، سناریوهایی که ترجیح می دهید از باتری های AA به جای بسته باتری استفاده کنید، احتمالاً بسیار محدود هستند، اما این انعطاف پذیری برای مواقعی مفید است که انتظار ندارید بتوانید بسته باتری را به طور مداوم شارژ کنید. سال‌ها بعد، هنگامی که بسته باتری پس از یک تن چرخه‌های شارژ، ظرفیت خود را از دست می‌دهد، خوب است که کنترلر از باتری‌های AA نیز پشتیبانی کند.

یکی دیگر از تغییرات بزرگی که همراه با Pro 2 عرضه می شود، عملکرد جدید نرم افزار Ultimate 8bitdo است که اکنون در iOS و Android در دسترس است. نسخه‌های iOS و اندروید Ultimate Software فقط با Pro 2 کار می‌کنند (حداقل در حال حاضر)، اما تا آنجا که من می‌توانم بگویم، پیاده‌سازی‌های تلفن همراه عملکردی مشابه نرم‌افزار Ultimate در ویندوز دارند. شما می توانید سه پروفایل با نگاشت دکمه منحصر به فرد ایجاد کنید، حساسیت چوب ها و ماشه ها را تغییر دهید، شدت لرزش Pro 2 را تغییر دهید و حتی ماکروها را تنظیم کنید.

ما می‌توانیم بیشتر این کار را با نرم‌افزار Ultimate و +SN30 Pro انجام دهیم، اما این اولین باری است که می‌توانیم آن را روی یک تلفن هوشمند انجام دهیم. هنگامی که این برنامه در تلفن همراه استفاده می شود، از طریق بلوتوث به کنترلر شما متصل می شود و به شما امکان می دهد تغییرات خود را به صورت بی سیم همگام سازی کنید – هر چه که باشد.

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن موبایل بسیار خوب کار می‌کند، زیرا من مشکلی در نقشه‌برداری از دکمه‌های پشتی روی کنترلر یا تغییر دادن حساسیت ماشه‌ها و انگشتان شست (که می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Ultimate نیز معکوس یا حتی تعویض کنید) نداشتم. با SN30 Pro+، فکر نمی‌کردم استفاده زیادی برای ماکروها وجود داشته باشد، زیرا شما واقعاً گزینه‌هایی برای نگاشت آن‌ها به دکمه‌هایی که قبلاً برای آنها صحبت نشده بود، نداشتید، اما دکمه‌های رو به عقب در Pro 2 وجود داشت. این بار به عنوان دکمه های ماکرو عالی عمل می کنند.

دقیقاً مطمئن نیستم که چیست، اما Pro 2 در دستان من کمی بهتر از SN30 Pro+ احساس می‌کند. من مطمئن نیستم که آیا این بافت اضافه شده در پشت دستگیره ها است یا اینکه 8bitdo منحنی های این دسته ها را تا حدودی تغییر داده است، اما هر چه که باشد، Pro 2 یک کنترلر بسیار راحت با ساختار عالی و مستحکم است.

دکمه‌ها همگی احساس خوبی دارند، و به‌ویژه D-Pad احتمالاً بهترین D-Pad است که از روزهای SNES استفاده کرده‌ام. اگر از طرفداران بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل یا بازی‌های دو بعدی هستید و به یک D-Pad خوب نیاز دارید، D-Pad روی Pro 2 ناامید نخواهد شد – من SN30 Pro+ را به دلیل D-Pad آن خریدم و تصور می‌کنم مردم آن را بخرند. Pro 2 به همین دلیل. چوب‌ها نیز محکم به نظر می‌رسند، بنابراین فکر نکنید که تمجید من از D-Pad به این معنی است که این فقط یک انتخاب خوب برای گیمرهای یکپارچهسازی با سیستمعامل است.

اگر من یک شکایت در مورد چیدمان کنترل دارم، این است که دکمه های ستاره و قلب در موقعیت های نامناسبی قرار دارند. من آن‌ها را در یک مکان مرکزی‌تر ترجیح می‌دهم، فقط به این دلیل که ضربه زدن به آن‌ها در میانه عمل کمی دشوار است، اما مانند همه کنترل‌کننده‌های موجود، چینش این دکمه‌ها به سادگی نیاز به کمی عادت کردن دارد. همه چیز دوباره با جهان درست است.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
دارک وب در مقابل وب عمیق توضیح داد: تفاوت چیست؟

دارک وب در مقابل وب عمیق توضیح داد: تفاوت چیست؟

ربات‌های موتورهای جستجو همه اطلاعات موجود در اینترنت را نمی‌خزند و فهرست نمی‌کنند. برخی از سایت‌ها هستند که دسترسی به آن‌ها محدود شده است، و برخی دیگر مرتبط نیستند. اما ایندکس نشدن این اطلاعات به