مگ بلاگ

تقریباً بهترین دفتر یادداشت منبع باز

نصب لینوکس بر روی Surface Go اگر غیرقابل استفاده می شد یک تمرین بیهوده بود. باز هم، اگر اینطور بود، احتمالاً این قطعه از ابتدا نوشته نمی شد. در حالی که به دلیل کمبود ابزارهای محبوب و ترکیبی از توزیع‌ها و دسکتاپ‌ها، محک زدن عملکرد لینوکس دشوارتر است، احتمالاً می‌توان کلی‌سازی کرد و آن را به عنوان «عالی!» رتبه‌بندی کرد.

صفحه نمایش روشن و واضح است. با این حال، این صفحه نمایش با DPI بالا در نظر گرفته می شود، بنابراین ممکن است مجبور شوید وضوح یا بزرگنمایی را به سطوح راحتی خود تنظیم کنید. لمس کاملاً قابل استفاده است و حتی ممکن است استفاده از آن سرگرم کننده باشد، مشروط بر اینکه از نرم افزاری استفاده کنید که از آن پشتیبانی می کند. کاربران لینوکس ممکن است مجبور باشند این موارد را حل کنند، اما هیچ کمبودی در ابزارها و ابزارهای آن وجود ندارد. به عنوان مثال، Onboard یک صفحه کلید مجازی قابل تنظیم عالی را ایجاد می کند، در حالی که Touchegg در اوبونتو به شما امکان می دهد برخی از حرکات صفحه لمسی چند انگشتی را نیز داشته باشید.

البته عملکرد بسته به نرم افزاری که استفاده می کنید متفاوت است. باز هم، لینوکس و برنامه‌های آن نسبت به CPU و حافظه مهربان‌تر هستند، اما مواقعی وجود خواهد داشت که حتی 8 گیگابایت رم ممکن است باعث شود سیستم برای مدتی خفه شود. این امر به ویژه زمانی صادق است که چندین تب باز در کروم دارید یا چندین لایه با وضوح بالا در Krita دارید. کامپایل کردن در پس‌زمینه با برنامه‌های متعدد اغلب می‌تواند منجر به تأخیر قابل‌توجهی نیز شود، اما چیزی که من به آن پرتاب نکردم باعث توقف Surface Go نشده است. بله، حتی می‌توانید بازی‌هایی را روی آن بازی کنید، از جمله بازی‌هایی که در Steam برای لینوکس یافت می‌شوند. نگرانی شما، با این حال، پردازنده گرافیکی متوسط ​​اینتل و کاهش گاز در اثر گرما خواهد بود.

عمر باتری یکی دیگر از آن معیارهایی است که تعیین آن سخت است. مایکروسافت 9 ساعت تبلیغ می کند، اما هیچ یک از بررسی کنندگان به این میزان نرسیدند. آنها اگر به 6 ساعت برسند خود را خوش شانس می دانند. در لینوکس، میانگین ۷ ساعت عادی است و حتی ممکن است در حد پایین باشد. Surface Go طول عمر ناامید کننده خود را با قابلیت تکمیل شدن با پاوربانک جبران می کند. گفته شد، هیچ پاوربانکی این کار را نمی کند. یکی که دارای USB-C Power Deliver است و 30 تا 40 وات می دهد احتمالا بهترین است. یک 18 وات باریک حداقل است، اما بسته به کاری که انجام می‌دهید، می‌تواند یک قطره آهسته یا حتی تخلیه آهسته باشد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS