مگ بلاگ

تلفن شما به زودی ممکن است شما را به خاطر مصرف مواد مخدر مورد آزار و اذیت قرار دهد

تلفن شما به زودی ممکن است شما را به خاطر مصرف مواد مخدر مورد آزار و اذیت قرار دهد

تحقیقات امیدوارکننده منتشر شده در مجله Clinical Chemistry and Laboratory Medicine (CCLM) می تواند به عنوان یک “ابزار مکمل برای آزمایش دارو” علاوه بر روش های موجود مانند آزمایش مایعات خوراکی و تجزیه و تحلیل تامین آب مورد استفاده قرار گیرد. در طول آزمایش اولیه اثبات مفهوم، این تیم عمدتاً کوکائین، MDMA (همچنین به عنوان اکستازی شناخته می‌شود) و THC (یک جزء کلیدی از محصولات حشیش‌دار) را شناسایی کردند. علاوه بر این، این روش همچنین قادر به تشخیص کتامین، آمفتامین ها، هروئین، مسکالین، مسکن ها، داروهای ضد افسردگی، خواب آورها و حتی قارچ ها بود.

با این حال، تیم گزارش داد که کمی مشکل آلودگی شیمیایی مرتبط با این روش مبتنی بر گوشی هوشمند برای شناسایی مصرف مواد مخدر وجود دارد. سپس، احتمال وجود موارد مثبت کاذب نیز وجود دارد، مانند لمس کردن گوشی یک فرد مصرف کننده مواد مخدر و مشکلات مربوط به پایداری شیمیایی مواد روی سطح تلفن. اما در اینجا نکات مثبت زیادی نیز وجود دارد.

این بسیار مقرون به صرفه است زیرا گفته می شود که هر آزمایش سواب فقط حدود 9 سنت هزینه دارد، که آن را نه تنها برای مطالعات بزرگتر از این نوع، بلکه برای اجرای روی زمین توسط سازمان های مجری قانون نیز یک کاندید ایده آل می کند. یکی دیگر از مزایای مهم این آزمون این است که می تواند بینشی در مورد عادات مصرف فردی و الگوهای در مقیاس بزرگ ارائه دهد. به عنوان مثال، می‌تواند بینشی در مورد تنوع و همچنین دفعات مصرف مواد مخدر در رویدادهایی که برای جمعیت متنوع مصرف می‌شود، ارائه دهد، خواه یک مهمانی جنجالی یا گردهمایی معمول در کلوپ شبانه باشد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
لپ تاپ پاور بازی و کار

لپ تاپ پاور بازی و کار

Asus ROG Zephyrus G16 از 2899.99 دلار در ایالات متحده از وب سایت Asus شروع می شود، اما برای نسخه ای با صفحه نمایش OLED 240Hz و پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 4090، حداقل باید 3499.99