مگ بلاگ

توضیح خودروهای خودران: آیا هنوز آنجا هستیم؟

توضیح خودروهای خودران: آیا هنوز آنجا هستیم؟

Waymo، یک سرویس خودروی خودمختار، به مسافران این امکان را می‌دهد تا بدون دخالت انسان در سه منطقه بزرگ شهری تردد کنند. کروز یکی دیگر از خدمات سواری بدون راننده است که در سانفرانسیسکو فعالیت می‌کرد، اما به‌طور موقت فعالیت‌های خود را متوقف کرده تا بر بهبودها تمرکز کند. این دو شرکت یک خودروی خودران سطح 4 را ارائه می کنند که پیشرفته ترین نمونه از فناوری است که در حال حاضر عموم مردم می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

اما این تنها رباتاکسی نیست که فناوری مستقل را یکپارچه می کند. چندین خودروساز سیستم های پیشرفته پشتیبانی از راننده، از جمله طیف وسیعی از ویژگی های کمکی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، فناوری Sensing هوندا شامل سیستم ترمز کاهش برخورد، کاهش خروج از جاده، کروز کنترل تطبیقی، حفظ بین خطوط و غیره است.

برخی از این ویژگی‌ها به راننده هشدار می‌دهند، در حالی که سایر سیستم‌های پیشرفته‌تر در صورت نیاز، اقدام مستقل انجام می‌دهند. کمک‌های خودکار پیچیده‌تر با فناوری جلوگیری از برخورد در دسترس است، که تصادف قریب‌الوقوع را تشخیص می‌دهد و در صورت عدم واکنش راننده، ترمز اضطراری را اعمال می‌کند.

گزینه های خودران حتی چشمگیرتری نیز وجود دارد، مانند سیستم سوپر کروز جنرال موتورز، که ماشین را برای انجام بیشتر کارها در اختیار دارد. کادیلاک با سوپر کروز می تواند موقعیت خود را در لاین حفظ کند، فاصله ایمن با سایر وسایل نقلیه را حفظ کند و به طور مستقل بدون ورودی راننده هدایت کند.

با این حال، اگر جاده سازی وجود داشته باشد، Super Cruise به درستی کار نخواهد کرد. همه جاده ها سازگار نیستند و جنرال موتورز در مورد استفاده از آن در آب و هوای نامساعد، از جمله محدودیت های دیگر، هشدار می دهد. بعلاوه، جنرال موتورز و سایر خودروسازان با فناوری مشابه، مانند Autopilot از تسلا، از رانندگان می‌خواهند که خودرو را در حین کار خودکار نظارت کنند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS