مگ بلاگ

خودروی خودران اپل ممکن است آنطور که انتظار داشتیم خودران نباشد

خودروی خودران اپل ممکن است آنطور که انتظار داشتیم خودران نباشد

در SlashGear، ما قبلاً این الگو را دیده‌ایم. تولیدکنندگان خودروهای خودمختار عادت دارند ادعاهای بزرگی داشته باشند، سپس با پیش آمدن مشکلات کاهش پیدا کنند.

همه چیز به سطوح برمی گردد. همانطور که JD Power گزارش می دهد، پنج سطح از استقلال در طراحی خودرو وجود دارد، از سطح 1، که در آن هیچ کمک راننده وجود ندارد، تا سطح 5، که در آن یک وسیله نقلیه می تواند خود را در هر شرایطی بدون نیاز به نیروی انسانی کار کند. از نظر چرخه توسعه اتومبیل های خودران، شرکت ها در مرحله تئوری با اطمینان تولید سریع و پذیرش گسترده اتومبیل های سطح 5 را پیش بینی کردند.

در عمل، به نظر می‌رسد که شرکت‌ها بین سطوح 2 و 3 فرود آمده‌اند. در حالت اول، یک خودرو به مداخله انسانی نیاز دارد اما کمک‌های راننده را هم برای ترمز و هم برای فرمان ارائه می‌کند. با دومی، یک خودرو تا حد زیادی می تواند خود را کار کند، اما ممکن است نیاز به دخالت محدود انسانی در شرایط خاص داشته باشد.

سطح 2 در حال حاضر به طور گسترده در دسترس است. سیستم‌های جامع کمک راننده مانند FSD تسلا، GM Super Cruise، Volvo’s Pilot Assist و سایر سیستم‌ها همگی واجد شرایط هستند. در مورد سطح 3، این چیزی است که اپل قصد دارد تا سال 2026 به آن دست یابد. هوندا به این دست یافته است، اما فقط در مقیاس کوچک. سایر شرکت ها چارچوب زمانی مشابه اپل دارند. پذیرش گسترده خودروهای خودران بدون شک در راه است، اما نشان داده است که استقرار آن پیچیده‌تر و سخت‌تر از آن چیزی است که سازندگان، از جمله اپل، پیش‌بینی می‌کردند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS