مگ بلاگ

در اینجا دلیلی وجود دارد که شما نباید مستقیماً به خورشید گرفتگی نگاه کنید

در اینجا دلیلی وجود دارد که شما نباید مستقیماً به خورشید گرفتگی نگاه کنید

اپتومتریست ها و انجمن بینایی سنجی آمریکا قبل از خسوف از کارهای چوبی بیرون می آیند و هشدارها و توصیه هایی را برای مشاهده رویداد ارائه می دهند. نگاه مستقیم به خورشید با عینک مخصوص یا وسایل دیگر کاملاً بی خطر است. عینک‌های Eclipse باید استانداردهای بین‌المللی ISO 12312-2 را داشته باشند، اما اگر در یافتن آن‌ها مشکل داشته باشید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد، زیرا هرچه به ماه‌گرفتگی نزدیک‌تر می‌شوید، کمیاب می‌شوند. پروژکتور سوراخ سوزنی یکی دیگر از ابزارهای ایمن برای مشاهده خسوف است و موسساتی مانند ناسا دستورالعمل هایی را در مورد نحوه ساخت آنها ارسال کرده اند.

اگر در طول ماه گرفتگی از تمام توصیه ها اجتناب کنید و مستقیماً به خورشید خیره شوید، بینایی شما آسیب موقت یا دائمی خواهد دید. شما می توانید با نگاه کردن به خورشید بدون عینک به مدت ده دقیقه بدون اینکه متوجه شوید که آسیبی به آن وارد کرده اید، ماه گرفتگی را مشاهده خواهید کرد. در تمام این مدت، سلول های گیرنده نوری شبکیه چشم شما را می سوزانند و به بخشی از چشم که تصاویر را به مغز شما ارسال می کند، آسیب می رسانند. شما این را به هیچ وجه احساس نخواهید کرد، حداقل بلافاصله. جای زخم ایجاد شده دائمی و غیرقابل درمان است اما همیشه منجر به نابینایی نمی شود.

گفته می شود، می توانید انتظار داشته باشید که در نتیجه دید خود را کاهش دهید یا از دست بدهید، و هیچ راهی برای درمان آسیب وجود ندارد. برای کسانی که فکر می کنند نگاه کردن به ماه گرفتگی از طریق چیزی مانند تلسکوپ یا دوربین بی خطر است، حقیقتی در آن وجود دارد. شما به یک فیلتر خورشیدی مخصوص نیاز دارید، در غیر این صورت لنز نور را بزرگ‌نمایی می‌کند و نوردهی را حتی آسیب‌رسان‌تر می‌کند. در نهایت، تماشای یک ماه گرفتگی کاملاً بی خطر است، بنابراین تا زمانی که اقدامات احتیاطی لازم را برای محافظت از چشمان خود انجام می دهید، نباید زمانی که خورشید گرفتگی به اطراف می آید، غافل شوید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
لپ تاپ پاور بازی و کار

لپ تاپ پاور بازی و کار

Asus ROG Zephyrus G16 از 2899.99 دلار در ایالات متحده از وب سایت Asus شروع می شود، اما برای نسخه ای با صفحه نمایش OLED 240Hz و پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 4090، حداقل باید 3499.99