مگ بلاگ

در اینجا نحوه تعمیر تلسکوپ های فضایی شکسته شده توسط فضانوردان در ISS آمده است

در اینجا نحوه تعمیر تلسکوپ های فضایی شکسته شده توسط فضانوردان در ISS آمده است

تعمیر برخی تلسکوپ های فضایی دشوار یا تقریبا غیرممکن است. برای مثال تلسکوپ فضایی جیمز وب به دور زمین نمی‌چرخد، بلکه در واقع در مداری پیچیده به نام L2 به دور خورشید می‌چرخد. اگر وب تا به حال نیاز به تعمیر داشته باشد، دسترسی به آن برای کسی بسیار دشوار خواهد بود.

یکی از معروف ترین ماموریت های تعمیر تلسکوپ برای تلسکوپ فضایی هابل بود. هابل در مدار پایینی به دور زمین می‌چرخد، بنابراین دسترسی به آن نسبتاً آسان است، اما هنوز برای تعمیر آن به یک سری مأموریت‌های ویژه شاتل فضایی نیاز است. مجموعه‌ای از مأموریت‌های خدماتی هابل بین سال‌های 1993 و 2009 انجام شد که مهم‌ترین آنها در دسامبر 1993 برای رفع نقصی در آینه اصلی هابل که باعث می‌شد تصاویر آن تار به نظر برسد، انجام شد. این مأموریت‌ها از نظر فنی چالش برانگیز و پرهزینه بودند، اگرچه خوشبختانه، آنها موفق شدند مشکل را با هابل حل کنند و در طول سال‌ها به‌روزرسانی‌هایی مانند ابزارهای جدید به آن اضافه کنند.

با NICER، تعمیرات کمی آسان تر است زیرا ابزار در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) قرار دارد. این بدان معناست که فضانوردان مجبور نیستند برای تعمیر آن در یک سفر خاص سفر کنند زیرا از قبل خدمه ای در آنجا مستقر هستند. با این حال، تعمیر و نگهداری همچنان می تواند دشوار باشد، زیرا این دستگاه برای سرویس دهی توسط فضانوردان در نظر گرفته نشده است.

کیت ژندرو، محقق اصلی NICER در مرکز پروازهای فضایی گدارد در بیانیه‌ای در آوریل 2024 ناسا گفت: “ما NICER را برای انجام ماموریت طراحی نکردیم.” ، گیج کننده نحوه نصب وصله ها با استفاده از آنچه قبلاً در تلسکوپ و جعبه ابزار ایستگاه فضایی وجود دارد.”


آیا طرح های تک خطی T-Mobile ارزش هزینه را دارند؟

آیا طرح های تک خطی T-Mobile ارزش هزینه را دارند؟

سطوح پس‌پرداخت T-Mobile، که همگی سرویس‌های پخش بسته‌ای را ارائه می‌کنند، بسیار گران هستند. با فرض اینکه تخفیف پرداخت خودکار 5 دلاری را دریافت می‌کنید، هزینه‌های خط ماهانه منهای مالیات و کارمزدها 50 دلار برای