مگ بلاگ

راه حل کوالکام برای 5G سریعتر، هوش مصنوعی و وای فای می تواند گوشی هوشمند بعدی شما را شارژ کند

راه حل کوالکام برای 5G سریعتر، هوش مصنوعی و وای فای می تواند گوشی هوشمند بعدی شما را شارژ کند

اسنپدراگون X80 جدیدترین سیستم مودم-RF کوالکام است و نشان دهنده ارتقاء نسبت به مدل قبلی X75 است که اتصالات سلولی را در گوشی های اسنپدراگون 8 نسل 3 از جمله وان پلاس 12 و سری گلکسی اس 24 برقرار می کند.

در جدیدترین X80 که احتمالاً در اسنپدراگون 8 نسل 4 در دسترس خواهد بود، کوالکام بر بهبود ارتباطات با استفاده از هوش مصنوعی تمرکز کرده است. در حالی که کوالکام از همان تراشه شتاب دهنده هوش مصنوعی اختصاصی – پردازنده هوش مصنوعی Qualcomm 5G Gen 2 – به عنوان X75 استفاده می کند، کوالکام می گوید این اولین باری است که هوش مصنوعی برای گسترش دامنه اتصالات 5G استفاده می شود. این همچنین اولین تراشه ای است که از تجمع حامل 6X در جریان های downlink پشتیبانی می کند.

مهمترین ویژگی مودم جدید Snapdragon X80 پشتیبانی بومی از اتصال ماهواره ای برای ارتباطات اضطراری است. این اولین باری نیست که کوالکام به اتصال زمین به ماهواره اشاره می کند: در سال 2023، اعلام کرد که اتصال ماهواره ای به گوشی هایی با پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل 2 از اواخر سال آغاز می شود، اما در عوض به دلیل عدم تمایل سازندگان تلفن، این پروژه را رها کرد. .

Qualcomm این بار به جز اشاره جدید در Narrowband مشخص نمی کند که چه چیزی متفاوت است. کوالکام ادعا کرد که برای نسخه قبلی به سراسر جهان متصل است و از محدودیت های سری آیفون 14 و 15 که در حال حاضر تنها تلفن هایی هستند که از خدمات ماهواره ای پشتیبانی می کنند، فراتر رفته است. سرنوشت اتصال ماهواره ای در گوشی های اندرویدی هنوز مشخص نیست، اما انتظار می رود چند ماه طول بکشد تا در گوشی های جدیدتر اجرا شود.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
10 مورد از بهترین وانت های جدید برای بکسل

10 مورد از بهترین وانت های جدید برای بکسل

Ram 3500 یکی از بزرگ‌ترین وانت‌های موجود در بازار و بخشی از مجموعه وانت‌های سنگین Ram's Heavy-Duty است که دارای عملکرد، دوام، تجمل، راحتی و نوآوری فوق‌العاده است. خط تولید سنگین رام از 2500 و