مگ بلاگ

راه درست برای تمیز کردن مادربرد رایانه شخصی (و چرا باید)

راه درست برای تمیز کردن مادربرد رایانه شخصی (و چرا باید)

اول از همه: قبل از باز کردن کامپیوتر خود را از برق بکشید تا بتوانید با خیال راحت داخل کامپیوتر خود را تمیز کنید.

اینکه دقیقاً چه لوازمی نیاز دارید بستگی به این دارد که دقیقاً چه چیزی می خواهید یا باید مادربرد خود را تمیز کنید. گرد و غبار به اندازه کافی ساده است: از هوای فشرده، یک لامپ دمنده یا حتی یک کمپرسور هوای برقی برای دمیدن آن استفاده کنید. با این حال، این موارد با برخی هشدارها همراه هستند. شما نمی توانید از قوطی هوای فشرده به صورت وارونه استفاده کنید، زیرا پیشرانه را پاشش می کند، و اگر از کمپرسور هوای برقی استفاده کنید، اگر مراقب نباشید، این کمپرسورها می توانند به اندازه کافی قدرتمند باشند که در اجزای ظریف مانند خازن ها نفوذ کنند. اگر یکی دارید و می خواهید از آن استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را در فاصله ای مطمئن از مادربرد نگه دارید تا فقط احتمال جابجایی گرد و غبار وجود داشته باشد. همچنین از جاروبرقی استفاده نکنید، زیرا می توانند شارژ ساکن ایجاد کنند.

اگر هیچ چیز دیگری نباشد، دور نگه داشتن گرد و غبار به محافظت از یکپارچگی حرارتی مادربرد کمک می کند و همچنین خطر تجمع الکتریسیته ساکن را که می تواند برد را سرخ کند کاهش می دهد و امیدواریم به ماندگاری بیشتر آن کمک کند. برای هر چیزی که پس از استفاده از نوعی دمنده باقی می ماند، یک برس تمیز کننده تخته را به اندازه کافی گردگیری می کند.

برای اکثر موارد دیگر، حذف مادربرد و استفاده از الکل ایزوپروپیل 99٪ (یا بهتر) با سواب های پنبه ای بهترین گزینه است. در صورت نیاز به انجام این کار، بهتر است قبل از تمیز کردن، مادربرد را به طور کامل از بدنه و قطعات جدا کنید. اگرچه الکل به سرعت تبخیر می شود، قبل از اینکه دوباره آن را به برق بزنید، مطمئن شوید که زمان کافی برای خشک شدن کامل همه چیز دارید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
همه چیز درباره فورد GT90 کوپه مفهومی

همه چیز درباره فورد GT90 کوپه مفهومی

در حالی که طراحی GT90 توجه این خودرو را به خود جلب کرد، مشخصات آن چیزی است که علاقه مندان را به خود علاقه مند می کند. برگه مشخصات GT90 اعدادی را که قبلاً از