مگ بلاگ

مرسدس بنز اولین تاییدیه جهانی را برای خودروهای خودران سطح 3 کسب کرد: این به چه معناست؟

مارکوس شافر، عضو هیئت مدیره دایملر AG و مرسدس بنز AG گفت: “با این نقطه عطف، ما یک بار دیگر کار پیشگام خود را در رانندگی خودکار و همچنین یک تغییر پارادایم را آغاز می کنیم.” ما اولین تولیدکننده‌ای هستیم که رانندگی خودکار مشروط را به تولید سری در آلمان وارد می‌کنیم.»

با این حال، مرسدس اولین کسی نیست که یک خودروی خودران سطح 3 را معرفی می کند. اعتبار به Honda Legend با سیستم پیشرفته هوندا Sensing که قادر به استقلال سطح 3 است، تعلق می گیرد، اما این خودرو فقط برای اجاره در بازار خانگی ژاپن در دسترس است. علاوه بر این، آئودی A8 در سال 2017 به سطح 3 خودمختاری نزدیک شد، اما این خودروساز به سرعت برنامه های خود را به دلیل قوانین متناقض کنار گذاشت.

بنابراین، چه انتظاری از مرسدس بنز خودران سطح 3 داریم؟ بر خلاف سایر سیستم‌های سطح 2 مانند BlueCruise فورد و سیستم رانندگی بدون هندز سوپر کروز جنرال موتورز، سطح 3 یا اتوماسیون رانندگی مشروط خودرو را قادر می‌سازد تا نسبت به محیط خود واکنش نشان دهد و بدون اصرار راننده برای به دست گرفتن کنترل تصمیم‌گیری کند.

سیستم Drive Pilot به روز شده مرسدس بنز می تواند کارهای رانندگی را در حالی که وسیله نقلیه با سرعت مجاز قانونی 37 مایل در ساعت (60 کیلومتر در ساعت) حرکت می کند، انجام دهد. پس از فعال کردن Drive Pilot از طریق یک جفت دکمه لمسی در بالای تکیه‌گاه انگشت فرمان، سیستم سرعت رانندگی و مسافت طی شده را در حالی که به طور مستقل مانورهای گریز یا ترمز را انجام می‌دهد – بدون دخالت فیزیکی راننده – کنترل می‌کند.

این سیستم از سنسورهای موجود در بسته کمک رانندگی برند استفاده می‌کند، اما شامل سنسورهای دیگری مانند LiDAR، میکروفون و یک دوربین اضافی در شیشه عقب است. علاوه بر این، Drive Pilot از هندسه جاده، علائم راهنمایی و رانندگی، مشخصات مسیر و رویدادهای ترافیکی از یک سیستم موقعیت یابی با دقت بالا و یک نقشه دیجیتال HD برای “رانندگی” خودرو استفاده می کند.

طبق گفته مرسدس بنز، راننده می‌تواند روی فعالیت‌های ثانویه تمرکز کند در حالی که درایو پایلوت سطح 3 خودمختاری درگیر است. به عبارت دیگر، می توانید در حین انجام این کار، وب گردی کنید، یک ساندویچ بخورید یا شاید فیلم تماشا کنید. در صورت خرابی ناگهانی تجهیزات، Drive Pilot دارای سیستم‌های فرمان، ترمز و الکتریکی اضافی است تا راننده همچنان بتواند ماشین را کنترل کند.

علاوه بر این، Drive Pilot می‌تواند به‌طور خودکار سرعت خودرو را کاهش داده و پس از «پیش‌گیری فزاینده فوری و انقضای زمان تحویل»، مانند زمانی که راننده با یک اورژانس پزشکی مواجه است، خودرو را متوقف کند. این سیستم همچنین چراغ‌های خطر را درگیر می‌کند، قفل درها و پنجره‌ها را باز می‌کند و یک تماس اضطراری را با اولین پاسخ‌دهندگان آغاز می‌کند.

ویژگی رانندگی خودکار مرسدس بنز درایو هوشمند سطح 3 در سدان لوکس کلاس S و خودروی لوکس الکتریکی EQS در اروپا تا اوایل سال 2022 در دسترس خواهد بود. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان دریافت گواهینامه قانونی جاده ای این سیستم در ایالات متحده وجود ندارد. . با این حال، ما فکر می کنیم که مرسدس بنز از نزدیک با وزارت حمل و نقل و NHTSA همکاری می کند تا به زودی رانندگی خودکار سطح 3 را به بزرگراه های آمریکا برساند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS