مگ بلاگ

نحوه انتخاب گزینه مناسب برای رایانه شخصی

نحوه انتخاب گزینه مناسب برای رایانه شخصی

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گزینه را برای خنک کردن رایانه خود انتخاب کنید بستگی زیادی به نوع سیستمی دارد که از آن استفاده می کنید، بودجه شما چقدر است و محیطی که می خواهید رایانه را در آن کار کنید. خنک کننده هوا بهترین انتخاب است. برای شخصی که راه‌اندازی رایانه‌های شخصی سطح پایه تا میان‌رده را اجرا می‌کند که هیچ زنگ و سوت ندارد.

خنک کننده های هوای CPU ارزان تر و ساده تر هستند. اگرچه حجیم هستند، اما فضای کمتری را در داخل شاسی در مقایسه با همتایان مایع خود اشغال می کنند. هرکسی که مقدار معمولی بازی را با گرافیک با کیفیت متوسط ​​انجام می‌دهد یا از رایانه شخصی خود برای استفاده معمولی در خانه یا محل کار استفاده می‌کند، به خوبی دستگاه خود را با قدرت هوا خنک نگه می‌دارد.

خنک کننده مایع گزینه بهتری برای کسانی است که نیاز بیشتری به سیستم خود دارند. اگر در یک حرفه سنگین گرافیکی مانند ویرایش ویدیو و رندر سه بعدی کار می کنید، یا اگر بازی هایی انجام می دهید که گرافیک و قدرت پردازش رایانه شما را به حد نهایی می رساند، ممکن است خنک کننده هوا آن را برای شما کاهش ندهد. به عنوان مثال، برای پردازنده‌ای ممتاز مانند Ryzen 7 7800X3D، AMD یک خنک‌کننده مایع را توصیه می‌کند، زیرا می‌تواند از نقطه‌ای که سیستم خنک‌کننده هوا می‌تواند آن را تحمل کند، گرم شود.

از طرف دیگر، یک مدل کم تر مثل Ryzen 5 7600 با خنک کننده هوا به خوبی عمل می کند. همه چیز به مصرف انرژی CPU و بقیه رایانه شما برمی گردد. هر چه وات بالاتر باشد، گرمای بیشتری برای مقابله با آن وجود دارد. سیستم‌های خنک‌کننده مایع نیز کوچک‌تر، بی‌صدا‌تر و از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیرتر هستند، اما می‌توانند دو برابر (یا بیشتر) از یک سیستم خنک‌کننده هوا هزینه داشته باشند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS