مگ بلاگ

نحوه محدود کردن استفاده از RAM و CPU در Opera GX

نحوه محدود کردن استفاده از RAM و CPU در Opera GX

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، برای دانلود و نصب مرورگر Opera GX به وب سایت رسمی اپرا بروید. پس از نصب، Opera GX شما را در مراحل راه اندازی راهنمایی می کند. اکنون آماده توقف استفاده از CPU و RAM است. مرورگرهای مبتنی بر اپرا دارای رابط کاربری کمی متفاوت از کروم، سافاری یا فایرفاکس هستند. Opera GX دارای یک نوار کناری مفید با تمام ویژگی‌ها به‌طور منظم در یک مکان است – از جمله CPU، RAM و محدودکننده‌های پهنای باند. و همه آنها در پانل کنترل GX (از طریق Opera) قرار داده شده اند.

  1. ابتدا روی نماد گیج با عنوان GX Control در نوار کناری کلیک کنید.
  2. صفحه کنترل GX را به پایین اسکرول کنید تا محدود کننده های RAM و CPU را پیدا کنید. آنها به طور پیش فرض غیرفعال هستند اما به هر حال میزان مصرف فعلی حافظه و CPU را نشان می دهند.
  3. با زدن کلید کناری RAM Limiter را فعال کنید. این به شما امکان می دهد از یک نوار لغزنده برای تعیین مقدار حافظه ای که مرورگر می تواند استفاده کند استفاده کنید. می توانید آن را با افزایش های باریک 0.25 گیگابایتی محدود کنید.
  4. Opera GX معمولاً در پارامترهای سفارشی باقی می ماند. اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید که هرگز از حد مجاز نمی‌گذرد، کلید Hard Limit را در زیر کنترل لغزنده روشن کنید.

CPU Limiter به همین ترتیب تغییر می کند. اما شما فقط می توانید عملکرد CPU را در مراحل 25٪ تنظیم کنید – که در کل چهار پیش تنظیم روی نوار لغزنده ایجاد می شود. با این حال، توجه داشته باشید که عملکرد مرورگر شما بسته به مقدار RAM و CPU شما تحت تأثیر قرار می گیرد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS