مگ بلاگ

نحوه نوشتن یادداشت های دست نویس در Google Docs در اندروید

نحوه نوشتن یادداشت های دست نویس در Google Docs در اندروید

برای استفاده از ابزارهای نشانه گذاری جدید، یک سند جدید یا موجود در Google Docs را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید، به حالت ویرایش بروید و باید نمادی شبیه به قلم خط نویس را مشاهده کنید. با ضربه زدن بر روی آن گزینه‌های قالب‌بندی بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد به صورت آزاد نقاشی یا بنویسید.

این ویژگی قرار است به زودی عرضه شود و به کاربران اجازه می دهد با استفاده از قلم ها و هایلایت های رنگ های مختلف حاشیه نویسی کنند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا گوگل قصد دارد این ابزار بهره وری را به پلتفرم های دیگر بیاورد یا خیر. انجام این کار منطقی است، زیرا اپل با iPad خود بر سهم بازار تبلت تسلط دارد. ناگفته نماند، لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ChromeOS خود گوگل که در بین معلمان و دانش‌آموزان محبوب هستند، می‌توانند از این ویژگی نشانه‌گذاری بهره‌مند شوند.

حاشیه‌نویسی‌ها و نقاشی‌هایی که روی دستگاه Android خود می‌سازید، هنگام مشاهده همان سند، روی سایر پلتفرم‌ها نیز منعکس می‌شوند. از پیش نمایشی که Google به اشتراک گذاشته است، می توانید نقاشی های خود را با یک ضربه ساده پنهان کنید و فوراً سند را شلوغ کنید. در حال حاضر، به نظر نمی رسد راهی برای تبدیل یادداشت های دست نویس به متن وجود داشته باشد. مشخص نیست که آیا و چه زمانی توانایی خط‌نویسی به سایر سیستم‌عامل‌ها راه پیدا می‌کند، اما در حال حاضر، ویژگی پاسخ هوشمند Google Docs هنگام همکاری با چندین نفر در یک سند عالی عمل می‌کند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS