مگ بلاگ

نحوه کار ربات ها با فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی

نحوه کار ربات ها با فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی

علاوه بر Astrobees، ربات های دیگری نیز در حال آزمایش هستند. یک دوربین کروی پرنده به نام دوربین توپ داخلی JEM 2 وجود دارد، آزمایشی از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) که از سال 2017 در ایستگاه بوده است. این دوربین در حالی که اعضای خدمه در حال انجام تحقیقات هستند عکس و فیلم می گیرد، که می تواند در انجام تحقیقات به آنها کمک کند. نباید متوقف شود و کارهایی که اغلب انجام می دهند را مستند کند.

دوربین اصلی توپ داخلی JEM، که مدل 2 بر اساس آن ساخته شده است، همچنین به عنوان Int-Ball شناخته می شود و به دلیل چشمان آبی زیبا و اندازه جمع و جور خود، با عرض تنها 15 سانتی متر، قابل توجه است. همچنین توسط فن ها به حرکت در می آید و از سیستم کنترل حرکتی مشابه پهپادهای مورد استفاده در زمین استفاده می کند.

یکی دیگر از ربات های توپ مانند در ISS، CIMON یا Crew Interactive Mobile Companion آژانس فضایی اروپا بود. Cimon یک دستیار است، کمی شبیه سیری در تلفن شما، که به عنوان یک پایگاه داده، کامپیوتر و دوربین طراحی شده است. صدا کار می کند و می تواند موسیقی پخش کند، رویه ها را روی صفحه نمایش دهد، موجودی کند یا اشیا را جستجو کند. Cimon بزرگتر است، 32 سانتی متر عرض دارد و چهره ای روی صفحه نمایش داده می شود – اگرچه احتمالاً به اندازه Int-Ball زیبا نیست.

روبات های دیگری نیز در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش شده اند. روبونات وجود داشت که بیشتر به شکل انسان با نیم تنه، بازوها، دست ها و سر بود. اخیراً با “پاها” ارتقا یافته است، که دو ابزار کوهنوردی هستند که به آن اجازه می‌دهند در ایستگاه بهتر حرکت کند. Robonaut ارتقا یافته برای استقرار کامل در ISS به عنوان یک نمایش فناوری در حال کار است.