مگ بلاگ

نیروی فضایی ایالات متحده اولین تمرین رزمی در نوع خود را در فضای ماورای جو به نور سبز روشن کرد

نیروی فضایی ایالات متحده اولین تمرین رزمی در نوع خود را در فضای ماورای جو به نور سبز روشن کرد

برای چندین دهه، ایده جنگ فضایی محدود به داستان های علمی تخیلی باقی ماند. با این حال، ابتکاراتی مانند VICTUS HAZE رهبران نظامی را مجبور می‌کند تا با واقعیت ناراحت‌کننده‌ای که فضا به طور فزاینده‌ای نظامی می‌شود، مقابله کنند.

چین به طور پیوسته در حال پیشرفت قابلیت‌های ضد ماهواره (ASAT) خود بوده است، به طوری که مجموعه رهگیرهای ماهواره‌ای Dong Neng که امروزه تهدید قابل توجهی برای ماهواره‌های ایالات متحده به شمار می‌رود. روسیه نیز جاه طلبی های ASAT خود را دنبال کرده است. اخیراً، در فوریه، اطلاعات ایالات متحده این نگرانی را مطرح کرد که روسیه ممکن است دارای سلاح مداری باشد که قادر به استفاده از کلاهک هسته ای برای از کار انداختن انبوه ماهواره های ایالات متحده در درگیری های احتمالی باشد.

در حالی که ایالات متحده در گذشته سلاح های مخرب ASAT را مانند ASM-135 ASAT توسعه داده است، اما هرگز به کار نرفتند. علاوه بر این، کاخ سفید متعهد شد که آزمایش تسلیحات ضد ماهواره با صعود مستقیم (DA-ASAT) را در سال 2022 متوقف کند. با این حال، پنتاگون فضا را به دشمنان واگذار نمی کند. 75 اسکادران اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISRS)، تنها واحدی که مسئول نبردهای مداری در نیروی فضایی است، اعلام کرده است که می تواند با “نیروی فضایی دشمن و نیروی ضد فضایی” درگیر شود.

اگرچه ایالات متحده به ظاهر تسلیحات DA-ASAT را کنار گذاشته است، اما ممکن است جایگزین هایی مانند پارازیت های الکترونیکی، مانند سیستم ارتباطات مقابله ای (CSS) را که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، کشف کند. این گزینه ها به طور بالقوه انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند و آسیب جانبی کمتری را در قالب زباله های فضایی در مقایسه با تسلیحات DA-ASAT ایجاد می کنند. مشخص نیست که آیا این سلاح ها بخشی از آزمایش آتی VICTUS HAZE خواهند بود یا خیر، اما با توجه به روندهای فعلی، کاملاً مطمئن است که در تمرینات مشابه آینده نشان داده خواهند شد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
ایلان ماسک برنامه‌های سوپرشارژر تسلا را روشن کرد زیرا اخراج‌ها به تیم شارژ رسیدند

ایلان ماسک برنامه‌های سوپرشارژر تسلا را روشن کرد زیرا اخراج‌ها به تیم شارژ رسیدند

علاوه بر اخراج‌ها، الکترک از طریق منابع ناشناس ادعا می‌کند که تسلا از حداقل چهار قرارداد اجاره سوپرشارژر در نیویورک نیز خارج شده است که هم گمانه‌زنی‌ها و هم نگرانی‌ها را برانگیخته است. ایلان ماسک،