مگ بلاگ

هر آنچه می خواهید درباره فضاپیمای بوئینگ استارلاینر بدانید

هر آنچه می خواهید درباره فضاپیمای بوئینگ استارلاینر بدانید

پروژه بوئینگ استارلاینر بخشی از طرح ناسا به نام برنامه خدمه تجاری (CCP) است. هدف CCP که در سال 2014 معرفی شد، همکاری با شرکت های خصوصی در آمریکا برای توسعه راه حل های حمل و نقل ایمن و مقرون به صرفه به و از ISS بود. بوئینگ و اسپیس ایکس از جمله شرکت‌هایی بودند که قرارداد این پروژه را به عهده گرفتند و به هر دو شرکت هدف داده شد تا فضاپیمای سرنشین دار را تا سال 2017 توسعه دهند و تأیید کنند.

با این حال، از همان ابتدا، پروژه Starliner با چندین تاخیر مواجه شد. در آگوست 2018، ناسا تکالیف خدمه را برای اولین آزمایش پرواز خدمه بوئینگ استارلاینر اعلام کرد. به دنبال آن، اولین پرتاب خدمه به دلیل چندین مشکل توسعه و آزمایش به سال 2019 موکول شد. این پروژه در سال 2019 با تاخیر مواجه شد، زیرا یک مشکل نرم افزاری مانع از رسیدن آن به ایستگاه فضایی بین المللی در طول یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین شد. این باعث شد که ناسا آزمایش پرواز خدمه را چندین ماه به عقب انداخت.

تا سال 2021، پروژه Starliner پس از چهار سال تأخیر هنوز در انتظار صدور گواهینامه آزمایش خدمه بود. با این حال، یک سری مشکلات فنی باعث می شود که حتی بیشتر منتظر بماند. این برنامه در سال 2023 نیز با تاخیرهای بیشتری مواجه شد، به دنبال آن بوئینگ و ناسا پرواز صدور گواهینامه خدمه را به ماه می 2024 برگرداندند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، هواپیمای بوئینگ استارلاینر بالاخره طی چند هفته آینده گواهینامه پرواز فضایی خدمه را دریافت خواهد کرد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
OpenAI GPT-4o – چیست و چگونه کار می کند؟

OpenAI GPT-4o – چیست و چگونه کار می کند؟

در ویدئوهای نمایشی منتشر شده توسط OpenAI، GPT-4o را می توان در حال شناسایی اشیاء دنیای واقعی و تفسیر آنها به زبانی دیگر، آموزش ریاضیات در حالت تقسیم صفحه بر اساس مشکلی که در برنامه