مگ بلاگ

هر آنچه که باید در مورد 5 سطح رانندگی خودکار بدانید

هر آنچه که باید در مورد 5 سطح رانندگی خودکار بدانید

در سال 2023، فناوری سطح 2 شروع به ظهور می کند. طبق SAE، ویژگی‌های پشتیبانی سطح 2 شامل قابلیت‌های مشابه سطح 1 است، اما سازمان تصریح می‌کند که سیستم‌ها باید با هم کار کنند. BlueCruise فورد، Super Cruise جنرال موتورز، و Autopilot تسلا سیستم های پشتیبانی سطح 2 در نظر گرفته می شوند. HDA هیوندای نیز همینطور است. راننده همچنان همیشه کنترل کامل خودرو را در اختیار دارد، اما ویژگی‌هایی مانند حفظ بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی ​​به طور ایده‌آل به تخلیه بار رانندگی کمک می‌کنند و در نتیجه رانندگی را با استرس کمتر می‌کنند. این می تواند در طول رانندگی های طولانی بسیار راحت باشد و می تواند به حفظ امنیت شما و سایر رانندگان در هنگام ورود سیستم ها برای جلوگیری از تصادف کمک کند.

سیستم های سطح 2 تقریباً اوج چیزی هستند که یک راننده معمولی می تواند امروز بخرد. همانطور که اتومبیل ها بیشتر متصل و پیشرفته می شوند (به ویژه در طول انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی)، ویژگی های سطح 2 احتمالاً در چند سال آینده رایج خواهند شد. در حال حاضر، چندین تولیدکننده نوعی از سیستم پشتیبانی سطح 2 را در خودروهای جدید خود منتشر کرده اند، هرچند مهم است که به خاطر داشته باشید که آنها به عنوان وسایل نقلیه خودران واقعی به حساب نمی آیند.

در واقع، SAE تصریح می‌کند که سطوح 0-2 «ویژگی‌های پشتیبانی راننده» در نظر گرفته می‌شوند و بنابراین ویژگی‌های «خودکار» نیستند. سیستم های سطح 2 چه با دست روی فرمان توجه را دنبال کنند، چه با نظارت بر چشمان راننده برای اطمینان از اینکه به جاده پیش رو نگاه می کنند، سیستم های سطح 2 همیشه آماده هستند تا کنترل را به انسان روی صندلی راننده تحویل دهند. این چیزی است که راننده باید برای آن آماده باشد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
دارک وب در مقابل وب عمیق توضیح داد: تفاوت چیست؟

دارک وب در مقابل وب عمیق توضیح داد: تفاوت چیست؟

ربات‌های موتورهای جستجو همه اطلاعات موجود در اینترنت را نمی‌خزند و فهرست نمی‌کنند. برخی از سایت‌ها هستند که دسترسی به آن‌ها محدود شده است، و برخی دیگر مرتبط نیستند. اما ایندکس نشدن این اطلاعات به