مگ بلاگ

پروژه لغو شده خودروی الکتریکی اپل با طراحی ایمن نبود

پروژه لغو شده خودروی الکتریکی اپل با طراحی ایمن نبود

گزارش بلومبرگ ادعا می کند: «به نظر نمی رسید که هیچ وسیله نقلیه تولید انبوه دیگری وجود نداشته باشد. سواری چهار نفره صندلی‌هایی با حالت‌های معمولی، زیرپایی و حالت‌های تکیه‌گاه را در نظر می‌گرفت، در حالی که یک تلویزیون بزرگ برای تماس‌های FaceTime وجود داشت. ایده صندلی‌های همه‌کاره، اگرچه امیدوارکننده بود، اما هنوز به اندازه ولوو 360c جاه‌طلبانه نبود، زیرا صندلی‌هایی که می‌توانستند به تختی مانند کابین پرواز درجه یک تبدیل شوند، پیش رفت.

طبق گزارش ها، اپل به جای دریچه های جلو، یک سیستم تهویه مطبوع ساخت که از کناره های کابین برای جریان هوا استفاده می کرد. باز هم، در کل ایده اصلی نبود، زیرا فولکس واگن فایتون 2003 همچنین از “تهویه پخش شده و غیرمستقیم” با دریچه های روی ستون B و پانل داشبورد بالایی استفاده می کرد.

تکرار دیگری از خودروی اپل که گفته می‌شود زاییده فکر جانی آیو کهنه کار طراحی است، از اتوبوس فولکس واگن دهه 1950 الهام گرفته است. اصلاحات بعدی تقریباً مشابه مفهوم فولکس واگن ID Buzz 2017 بود. قابل توجه است که این طراحی در داخل بسیار جلوتر از مینی ون برقی فولکس واگن در سال 2010 به نمایش گذاشته شد. نسخه دیگر ظاهری دراماتیک الهام گرفته از گوه در جلو را دنبال می کرد، اما این نسخه شبیه کانو بود که به واقعیت نزدیک شد.

در واقع، پس از یک نمایش مسیر، تیم کوک، رئیس اپل، ظاهراً “متعهد شد که در سال 2020 با سرسختی توسعه را پیش ببرد.” با گذشت زمان، برخی تغییرات عمده در طراحی ایجاد شد. درهای کشویی با واحدهای بال مرغانی که توسط مرسدس بنز پیشگام بود جایگزین شدند. با کاهش اهداف خودمختاری از سطح 5 به سطح 2، فرمان و پدال‌ها در کنار صندلی‌های چرخان خودروی خودران F 015 مرسدس اضافه شدند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS