مگ بلاگ

چرا ویژگی Shuffle Spotify واقعا تصادفی نیست (و چگونه آن را برطرف کنیم)

چرا ویژگی Shuffle Spotify واقعا تصادفی نیست (و چگونه آن را برطرف کنیم)

زمانی که Spotify برای اولین بار در سال 2010 راه اندازی شد، این پلتفرم به یک گزینه shuffle مجهز شد که می توانست ترتیب آهنگ ها را از طریق الگوریتم Fisher-Yates کاملا تصادفی کند. در سال‌های اولیه این سرویس تا زمانی که همه چیز در اوایل سال 2014 تغییر کرد، اینطور بود. در یک پست وبلاگ در سایت رسمی مهندسی Spotify R&D، این شرکت اعلام کرد که الگوریتم تصادفی تصادفی واقعی خود را به دلیل شکایات کاربران بازنشسته می‌کند.

در این پست، Spotify توضیح داد که اکثر کاربران یک ترتیب کاملاً تصادفی را واقعاً تصادفی درک نمی‌کنند. اسپاتیفای دریافت که مشتریان از لیست های پخش به هم ریخته خود شکایت می کنند که به شدت از آهنگ های یک هنرمند خاص به جای دادن فضایی برای هر نوازنده در صف استقبال می کنند. البته، این شانس که یک لیست پخش به هم ریخته ممکن است به جای جابجایی بین دسته ای از نوازندگان مختلف، تعدادی آهنگ از یک هنرمند را پشت سر هم اجرا کند، یک نتیجه طبیعی و کاملاً ممکن است از تصادفی سازی واقعی – حتی اگر لزوماً چنین نباشد. آی تی.

در پاسخ به این بازخورد، Spotify به طور کامل ویژگی shuffle خود را به روز کرد. به‌جای استفاده از تصادفی‌سازی واقعی، ترکیب جدید توسط یک الگوریتم تخصصی طراحی شده است. بیشتر جزئیات دقیق در مورد نحوه ساخت این الگوریتم ناشناخته است، اما پخش کننده نشان داد که از یک اصل نمونه گیری تصادفی وام گرفته است تا فرآیندی به هم ریخته ایجاد کند که آهنگ های همان هنرمند را از هم جدا می کند و امکان پخش آهنگ به تنوع آهنگ

Spotify از سال 2014 به ندرت وجود الگوریتم جدیدتر در هم ریختگی را تایید کرده است، چه رسد به اینکه جزئیاتی در مورد چگونگی تغییر، تجدید نظر یا تکرار آن در سال های بعد فاش کند. با این حال، کاملاً واضح است که حتی امروز هم، زدن به یک تجربه واقعاً تصادفی فاصله دارد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS