مگ بلاگ

چگونه از تلفن هوشمند خود به عنوان یک تکرار کننده وای فای برای افزایش دامنه وای فای استفاده کنیم

چگونه از تلفن هوشمند خود به عنوان یک تکرار کننده وای فای برای افزایش دامنه وای فای استفاده کنیم

به عنوان مثال، ما می‌توانستیم از طریق گوگل کروم وب را مرور کنیم و از برنامه‌هایی مانند YouTube و Google Maps در یک گوشی اندرویدی دیگر استفاده کنیم، اما WhatsApp و Instagram در آزمایش ما کار نکردند. از سوی دیگر، ما به سختی می‌توانستیم از کروم یا سافاری در آیفون متصل استفاده کنیم. ما همچنین موفق شدیم یک لپ‌تاپ ویندوزی را (از طریق یک سرور پراکسی) وصل کنیم، اما شبکه Wi-Fi پوشش مطمئنی ارائه نمی‌دهد و همچنان قطع می‌شود.

این ما را به یک سوال بسیار مهم می رساند: چرا و چه زمانی باید از گوشی هوشمند خود به عنوان یک تکرار کننده Wi-Fi استفاده کنید؟ توصیه می کنیم از این ویژگی به عنوان یک راه حل موقت برای دریافت ضعیف تنها در صورتی استفاده کنید که گوشی هوشمند شما از آن پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، اگر در بخشی از خانه خود پوشش وای فای مناسبی دریافت نمی کنید، می توانید تلفن خود را به یک تکرار کننده شبکه تبدیل کرده و آن را بین منطقه و روتر خود قرار دهید. این روش اغلب در مکان‌های عمومی با شبکه‌های وای‌فای پولی مانند کافه‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها و غیره مفید است. برای مثال، اگر در هتلی هستید که رمز عبور Wi-Fi تک دستگاهی را ارائه می‌کند، می‌توانید از طریق قابلیت هات اسپات به دستگاه های دیگر متصل شوید.

بله، شما همچنین می توانید یک شبکه خصوصی را از طریق برنامه شخص ثالثی که در مورد آن صحبت کردیم راه اندازی کنید، اما آنقدرها هم کاربردی نیست. ما استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم مگر اینکه کاملاً ضروری باشد، به خصوص برای افرادی که قبلاً Wi-Fi را پیکربندی نکرده اند.