مگ بلاگ

چگونه با خیال راحت از خورشید گرفتگی عکاسی کنیم

چگونه با خیال راحت از خورشید گرفتگی عکاسی کنیم

در صورت محافظت از ماه گرفتگی، گرفتن عکس از آن بی خطر است. توصیه می کنیم از فیلتر خورشیدی استفاده کنید تا از آسیب نور شدید خورشید به دوربین خود جلوگیری کنید. بسته به نوع دوربین، این دوربین ها می توانند به لنز متصل شوند یا به طور کامل جایگزین لنز شوند. انجمن نجوم آمریکا (AAS) بر لزوم اطمینان از روشن بودن ایمن فیلتر برای جلوگیری از افتادن غیرمنتظره در طول رویداد و آسیب احتمالی دوربین یا بینایی تاکید کرده است.

لنز را می توان در طول ماه گرفتگی کامل برداشت تا تصویری بدون مانع از عینک به دست آورد. اما، مانند عینک های خورشیدی، باید به محض اینکه خورشید در اطراف ماه اوج گرفت، آن را دوباره روی آن قرار داد تا از آسیب جلوگیری شود.

فیلتر خورشیدی فقط عکاسان محتاط نیستند. پس از کسوف سال 2017، Lensrentals به طور مستقیم اثرات مخرب استفاده نکردن از فیلتر خورشیدی را ثبت کرد. این می تواند منجر به آسیب عنبیه لنز، آسیب آینه و ذوب شدن حسگرهای دوربین شود. این تعمیرات می تواند پرهزینه باشد، به خصوص اگر از یک دوربین DSLR یا دوربین بدون آینه با قیمت بالا استفاده می کنید، بنابراین بهتر است ایمن باشید تا متاسف باشید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS