مگ بلاگ

چگونه سرعت وای فای را در لپ تاپ افزایش دهیم: راهنمای گام به گام

چگونه سرعت وای فای را در لپ تاپ افزایش دهیم: راهنمای گام به گام

اگر روتر Wi-Fi شما از هر دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند، می توانید از آنها به صورت استراتژیک برای توزیع یکنواخت دستگاه های خود و افزایش سرعت Wi-Fi در لپ تاپ خود استفاده کنید. باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز محدوده بیشتری را پوشش می دهد و از موانع (دیوارها و موانع) راحت تر از باند فرکانسی 5 گیگاهرتز عبور می کند. علاوه بر روترهای Wi-Fi، بسیاری از دستگاه‌های خانگی دیگر مانند نمایشگر کودک، مایکروویو، دستگاه‌های بلوتوث، تلفن‌های بی‌سیم و غیره از 2.4 گیگاهرتز استفاده می‌کنند.

وجود بیش از یک دستگاه از این قبیل در اطراف روتر شما ممکن است باعث تداخل شود و در نتیجه سرعت وای فای کند شود. بنابراین توصیه می‌شود دستگاه‌هایی را که به محدوده وسیع‌تر، اما نه لزوماً اینترنت سریع‌تری نیاز دارند، به باند 2.4 گیگاهرتز متصل کنید. چنین دستگاه هایی شامل بلندگوهای هوشمند، دوربین های امنیتی هوشمند و اکثر دستگاه های اینترنت اشیا هستند.

از طرفی فرکانس 5 گیگاهرتز سریعتر است و احتمال تداخل کمی وجود دارد. تنها اشکالات آن برد کم و عملکرد پایین در اتاق‌هایی با دیوارهای ضخیم است. بنابراین، اگر روتر را نزدیک اتاق کار خود قرار داده اید، می توانید لپ تاپ و سایر دستگاه های ضروری خود را به باند 5 گیگاهرتز متصل کنید.

این توزیع دستگاه هوشمند به شما کمک می کند حداکثر خروجی را از روتر Wi-Fi خود دریافت کنید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
6 پروژه Raspberry Pi 5 برای دفتر خانه شما

6 پروژه Raspberry Pi 5 برای دفتر خانه شما

اتاقی که برای استفاده از آن به عنوان دفتر کار خانگی راحت‌تر است، لزوماً اتاقی نیست که بهترین دسترسی را به شبکه WiFi شما دارد. ما همیشه گزینه‌های زیادی برای انتخاب مکانی برای راه‌اندازی مودم

5 کلاهبرداری رایج که باید هنگام خرید موتورسیکلت های دست دوم در Craigslist مراقب آنها باشید

5 کلاهبرداری رایج که باید هنگام خرید موتورسیکلت های دست دوم در Craigslist مراقب آنها باشید

کلاهبرداری های جعلی شامل فروشندگان متقلب است که لیست هایی را با عکس های موتورسیکلت هایی که در اختیار ندارند ایجاد می کنند. به طور معمول، کلاهبرداران توضیحات محصول و عکس‌ها را از فهرست قانونی