مگ بلاگ

چگونه یک پروژکتور سوراخ سوزنی برای مشاهده خورشید گرفتگی بسازیم

چگونه یک پروژکتور سوراخ سوزنی برای مشاهده خورشید گرفتگی بسازیم

اگر پروژه های DIY شما را هیجان زده نمی کند اما همچنان به دنبال راهی ارزان، ایمن و ساده برای مشاهده ماه گرفتگی هستید، ساخت یک پروژکتور سوراخ سوزنی ساده شاید بهترین گزینه باشد. خوبی این روش، سادگی آن است. تنها چیزی که باید در اختیار داشته باشید دو ورق کارت سفید (یا دو ورق کاغذ سفید ساده)، یک ورق کوچک فویل آلومینیومی، نوار چسب و یک شی تیز مانند سنجاق، گیره کاغذ یا مداد است.

برای ساخت پروژکتور سوراخ سوزنی ساده خود، یکی از پایه های کارت را بردارید، آن را از وسط تا کنید و یک سوراخ کوچک 1 اینچی (یا 2 اینچی) در مرکز آن ایجاد کنید. حالا فویل آلومینیومی را بردارید و با استفاده از آن سوراخ فوق را بپوشانید. از نوار برای چسباندن فویل به استاک کارت استفاده کنید. حالا جسم نوک تیز انتخابی را بردارید و سوراخ کوچکی را درست از ورق آلومینیوم سوراخ کنید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که تکه دوم کارت را روی یک سطح صاف روی زمین قرار دهید. اگر روز باد می‌آید، می‌توانید کاغذ را نیز به زمین بچسبانید تا در اطراف تکان نخورد.

برای نمایش تصویر خورشید بر روی کاغذ کارت روی زمین، با خورشید پشت سر خود بایستید و اولین تکه کاغذ را با فویل آلومینیومی و سوراخ بالای کارت که به زمین چسبیده است، نگه دارید. اگر به درستی تراز شده باشد، باید تصویری از خورشید را ببینید که بر روی استوک کارت قرار داده شده روی زمین قرار گرفته است. با این تکنیک می توانید با افزایش فاصله بین دو برگه کارت، تصویر نمایش داده شده را بزرگتر کنید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
OpenAI GPT-4o – چیست و چگونه کار می کند؟

OpenAI GPT-4o – چیست و چگونه کار می کند؟

در ویدئوهای نمایشی منتشر شده توسط OpenAI، GPT-4o را می توان در حال شناسایی اشیاء دنیای واقعی و تفسیر آنها به زبانی دیگر، آموزش ریاضیات در حالت تقسیم صفحه بر اساس مشکلی که در برنامه

آیا واقعاً به VPN در تلفن خود نیاز دارید؟

آیا واقعاً به VPN در تلفن خود نیاز دارید؟

از سال 2022، 85 درصد از آمریکایی ها صاحب یک گوشی هوشمند هستند که به کاربران امکان دسترسی به انبوهی از رسانه های اجتماعی و برنامه های تجارت الکترونیک مانند Threads و Amazon را می