مگ بلاگ

چگونه CPU مناسب را برای رایانه شخصی خود انتخاب کنیم؟

چگونه CPU مناسب را برای رایانه شخصی خود انتخاب کنیم؟

AMD جاده‌ای پر از دست‌انداز داشت، اما دهه گذشته زمان فوق‌العاده‌ای برای به اصطلاح Team Red بوده است. AMD موفق شد سلطه تقریباً کامل اینتل را بشکند و جایگاهی برای خود ایجاد کند و با شروع به انتشار پردازنده‌های موفق در محدوده Ryzen، به آرامی تبدیل به محبوبیت بسیاری شد. پردازنده‌های AMD معمولاً ارزان‌تر از همتایان اینتل خود هستند و در حال حاضر مدت‌هاست که یکی از اصلی‌ترین گیمر‌های رایانه‌های شخصی مقرون‌به‌صرفه بوده‌اند، اما برچسب قیمت تنها چیزی نیست که در مورد آنها ثابت است.

نسل فعلی پردازنده‌های AMD، آینده‌ای عالی را ارائه می‌دهد. طبق اکثر گزارشات، اینتل به زودی به چیپست جدیدی تغییر خواهد داد در حالی که پلتفرم AM5 AMD تضمین می کند که می توانید قبل از سرمایه گذاری پول در یک مادربرد جدید، چند بار پردازنده خود را ارتقا دهید (و در کنار آن، احتمالاً کیس جدید، کولر، منبع تغذیه، و چه کسی می داند چه چیز دیگری).

جدا از طول عمر، معماری تراشه‌های AMD برای گیمرها سودمند است و این امر به ویژه در مورد تراشه‌های X3D که مجهز به 3D V-Cache اختصاصی AMD هستند صدق می‌کند. این یک فناوری است که شامل قرار دادن یک لایه اضافی از کش L3 به طور مستقیم در بالای هسته پردازنده است. اگر این برای شما بیش از حد حرف زدن در فناوری است، نتیجه این است که این CPU ها به فناوری دسترسی دارند که می تواند عملکرد آنها را به شدت بهبود بخشد، به خصوص در تنظیمات بازی.

اگر زیاد اهل بازی نیستید، AMD همچنین جایگزین جالبی برای CPU با گرافیک داخلی می سازد: واحدهای پردازش شتاب (APU). این یک نوع پردازنده است که یک CPU و یک GPU را در یک تراشه واحد ترکیب می کند و عملکرد گرافیکی را ارائه می دهد که می تواند با برخی از کارت های گرافیک مجزا رقابت کند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
نقشه پوشش T-Mobile در مقایسه با Verizon و AT&T

نقشه پوشش T-Mobile در مقایسه با Verizon و AT&T

ممکن است از مشتریانی بشنوید که ادعا می کنند خدمات آنها بهتر از کسی که می شناسند در شرکت مخابراتی دیگر کار می کند. با این حال، یک راه مطمئن برای تعیین اینکه آیا حداقل